Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 listopada 2010, 13:08

autor: Artur Justyński

Walka i przeciwnicy. Two Worlds II w pytaniach i odpowiedziach

Przez ostatnie dwa tygodnie mieliście możliwość zadawania pytań dotyczących gry Two Worlds II na łamach naszego forum. W tym tekście rozwiewamy Wasze wątpliwości, ujawniając tym samym wiele szczegółowych informacji na temat rozgrywki.

Walka i przeciwnicy

Czy używany rodzaj broni ma znaczenie?

Jak najbardziej. Broń podzielona jest na dwie główne kategorie, jeśli chodzi o typ zadawanych obrażeń: cięte i tłuczone. Wykorzystanie konkretnego typu przeciwko odpowiednim przeciwnikom ma znaczenie, przykładowo zwykły miecz zadaje zdecydowanie mniejsze obrażenia szkieletowi niż broń drzewcowa. Niektóre rodzaje broni powodują oba typy obrażeń.

Czy przeciwnicy się odradzają?

Zwierzęta – tak. Ludzie, NPC oraz potwory – nie.

Czy w grze jest level scaling (potwory levelują razem z bohaterem)?

Nie, każdy potwór posiada konkretny poziom (niektóre stwory występują w grupach po kilkanaście odmiennych typów, różniących się zarówno wyglądem zewnętrznym, posiadanym orężem, jak i poziomem). Twórcy jednak nie umieszczali bardziej wymagających przeciwników zaraz na początku zabawy.

Bez broni zadającej obrażenia tłuczone nie mamy co stawać do walki z nekrami.

Jak prezentuje się walka w zwarciu?

Atakujemy standardowo za pomocą lewego przycisku myszy. Nie ma możliwości zadania ciosu silniejszego. Kombosy to sekwencje kilku zwykłych ciosów wyprowadzanych kolejno i płynnie. Każdy następny cios nie zadaje większych obrażeń. Zarówno bohater, jak i przeciwnicy mogą się bronić (prawy przycisk myszy), lecz tylko my możemy takowy blok przełamać (przy pomocy odpowiedniej umiejętności).

Jak prezentuje się walka dystansowa?

Strzelanie z łuku posiada dwa tryby: zwykły, który samoczynnie namierza przeciwników, oraz snajperski, w którym to my decydujemy, gdzie poleci strzała. Naturalnie stopień napięcia cięciwy decyduje o sile uderzenia, odpowiednie umiejętności pozwalają też na przykład na dodatkowe przeciągnięcie cięciwy. Istnieje również możliwość zakupu różnego typu strzał, zadających obrażenia cięte bądź tłuczone (w przeciwnym przypadku łucznik nie byłby w stanie sprostać żadnemu kościotrupowi). W grze występują tylko łuki, nie uświadczymy tu kusz.

Jak prezentuje się walka za pomocą zaklęć?

Przede wszystkim najważniejszą zmianą w stosunku do poprzedniej części jest ta, że zaklęć nie da się rzucać, trzymając w ręku miecz bądź łuk – musi to być magiczna laska. Dopiero wtedy mamy taką możliwość. Nim jednak rzucimy dany czar, musimy go stworzyć przy pomocy odpowiednich kart, które w głównej mierze trzeba zakupić (możemy je również znaleźć). Dopiero wtedy mamy szansę wybrać konkretne zaklęcie i je rzucić.

Ile w sumie jest magicznych kart i kombinacji czarów?

Kart jest łącznie 27. Amulet – czyli trzon zaklęcia (działa jak slot), 15 kart efektów (definiują efekt zaklęcia, np. ogień, lód itp.), 6 nośników (odpowiadają za typ zaklęcia, czyli obszarówka, przywołanie itp.) oraz 6 modyfikatorów, które można wzajemnie łączyć. Unikalnych zaklęć jest około 500, jednak dochodzą jeszcze kombinacje multiplikatywne (wykorzystanie do 10 tych samych kart) oraz sekcje (nawet do trzech sekcji z różnymi zaklęciami), przez co różnych kombinacji mogą być miliony.

Two Worlds II

Two Worlds II