Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 listopada 2010, 13:08

autor: Artur Justyński

Two Worlds II w pytaniach i odpowiedziach

Przez ostatnie dwa tygodnie mieliście możliwość zadawania pytań dotyczących gry Two Worlds II na łamach naszego forum. W tym tekście rozwiewamy Wasze wątpliwości, ujawniając tym samym wiele szczegółowych informacji na temat rozgrywki.

Spis treści

Fabuła i questy

Czy rozgrywka jest podzielona na rozdziały?

Tak, gra podzielona jest na cztery rozdziały, z czego pierwszy stanowi po części tutorial, w którym poznajemy tajniki poszczególnych klas postaci.

Czy w grze jest dużo zadań?

Zadań jest łącznie ponad 200. Około 50 zadań fabularnych (dłuższych i niekiedy bardzo krótkich), ponad 100 zadań dla poszczególnych lokacji oraz niewiele ponad 50 zadań zlecanych przez gildie.

Czy zadania poboczne są zróżnicowane?

Najmniejsze zróżnicowanie występuje w przypadku zadań gildyjnych, które są bardzo krótkie i ograniczają się nieraz do dotarcia w jedno miejsce (jest kilka dłuższych wyjątków). W Two Worlds II znajduje się również sporo misji rozbudowanych, ciekawych i wyróżniających się. W przypadku pozostałych mamy do czynienia z zadaniami polegającymi na przemieszczeniu się w jakieś miejsce i przyniesieniu czegoś bądź zabiciu kogoś.

Czy zadania można wykonać na kilka sposobów?

Tak, istnieje spora liczba zadań, które możemy zrealizować na wiele sposobów. Niektóre wybory mają swoje konsekwencje w przyszłości, niektóre wykluczają się wzajemnie.

Czy w grze występują frakcje i czy można do nich dołączyć?

W grze natkniemy się na gildie wojowników, kupców, złodziei, magów i nekromantów, lecz nie jesteśmy w stanie do nich dołączyć. Zlecają nam tylko zadania, również nie bezpośrednio, bo głównie poprzez specjalne tablice informacyjne, na których owe zadania są umieszczane.

Ile zakończeń oferuje gra?

Tylko jedno, pomimo rozbudowanych zadań, które możemy rozwiązać na wiele wykluczających się sposobów, zawsze dotrzemy do tego samego finału.

Jednego z ważniejszych wyborów moralnych w grze dokonamy na bagnach.

Interakcja z otoczeniem

Czy bohaterowie niezależni reagują na nasze zachowanie?

Tylko w przypadku, gdy włamujemy się gdzieś bądź próbujemy otworzyć skrzynię, a cywil stoi tuż obok nas. Prócz zwrócenia uwagi i przerwania tym samym naszych działań nie ponosimy żadnych dodatkowych konsekwencji. Kupcy nawołują do zakupów, a gdy zaczniemy grać na jakimś instrumencie, wokół zbiera się publiczność.

Czy strażnicy są bardzo wyczuleni na nasze czyny, jakie są kary?

Tak, kiedy wpadniemy na jakiegoś cywila bądź na samego strażnika, wzrasta poziom zainteresowania naszą osobą przez stróżów prawa. W lewym górnym rogu ekranu pojawia się zakrwawiony miecz, który pokrywa się coraz bardziej krwią, im częściej kogoś zaczepiamy. W momencie zapełnienia całego miecza strażnicy zaczynają nas atakować. Jeśli uciekniemy z miasta i powrócimy po jakimś czasie, wskaźnik zostanie wyzerowany.

Czy w grze są wątki miłosne?

Nie, co prawda znajduje się jeden lokal ze skąpo odzianymi kobietami, lecz nie jesteśmy w stanie wejść z nimi w interakcje. Istnieje jednak drobny wątek miłosny dostępny w jednej misji pobocznej.

Czy w grze znajduje się system reputacji?

Tak, wykonując zadania dla konkretnych gildii, zdobywamy reputację, lecz nie ma ona żadnego wpływu na to, jak jesteśmy postrzegani przez pozostałe, nie blokuje to również innych zadań.

Czy w grze występują towarzysze, z którymi możemy przemierzać świat?

Nie, jednak jest kilka misji eskortowych, w których musimy chronić konkretne postacie.

Z jakimi przedmiotami możemy wejść w interakcję?

Głównie to tylko skrzynie i beczki. Możemy je podnieść i przenieść bądź też rzucić.

Czy fizyka oddziałuje na drzewa lub słabsze konstrukcje?

Żadnego drzewa nie jesteśmy w stanie ściąć czy też podpalić krzaków w przypadku użycia magii opierającej się na ogniu.

Two Worlds II

Two Worlds II