Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 22 września 2010, 10:23

PlayStation Move - zaczynamy imprezę! (2)

PlayStation Move dopiero co trafiło na sklepowe półki. Przyglądamy się temu, co oferuje nowy kontroler Sony, oraz w jakie tytuły startowe możemy zagrać.

Po obu bokach Move znalazło się miejsce dla czterech przycisków oznaczonych geometrycznymi kształtami, znanymi ze zwykłych padów firmy Sony. Przy czym w kontrolerze ruchu są one zdecydowanie mniejsze i bardziej wyprofilowane. Początkowe wrażenie jest dosyć dziwne, bowiem nie do końca harmonizują one ze zwartą częścią reszty urządzenia i wymagają chwili, aby przyzwyczaić się do ich używania i rozłożenia. Po kilku dniach prób wciąż mam z tym kłopoty, choć te same przyciski na zwykłym padzie nie sprawiają mi najmniejszego problemu.

Pod przyciskiem Move, w obłym wgłębieniu, umieszczono przycisk PlayStation, dzięki któremu standardowo otrzymujemy dostęp do menu konsoli z poziomu gry oraz oczywiście uruchamiamy sam kontroler, co sygnalizuje umiejscowiona tuż przed jego podstawą maleńka czerwona dioda. Kiedy akumulator zacznie się wyczerpywać, będzie ona migać, informując o konieczności podładowania.

Przód i tył kontrolera – rozmieszczenie podstawowych przycisków.

W podstawie Motion Controllera znalazły się gniazda umożliwiające ładowanie akumulatora przez zwykły kabel USB podłączony bezpośrednio do konsoli oraz sloty pozwalające ustawić kontroler w specjalnej, dokupowanej oddzielnie ładowarce.

W pudełku znajdziemy także specjalną taśmę z zaciskiem, pozwalającą na przytwierdzenie kontrolera do nadgarstka, co powinno zapobiec jego przypadkowemu wypuszczeniu z ręki. Wbrew pozorom to bardzo ważny gadżet, ponieważ w niektórych grach niezbędne jest energiczne wymachiwanie ramionami, a wtedy o ewentualną szkodę w postaci stłuczonego wazonu czy uszkodzenia samego telewizora nietrudno.

Na górze kontrolera umocowano nieco większą od piłeczki pingpongowej kulę z średnio twardej gumy, dzięki której kontroler jest w ogóle widziany przez kamerkę PlayStation Eye. Normalnie jest ona zupełnie biała i dopiero w chwili aktywacji kontrolera przybiera inną barwę. Nie służy to jednak w żaden sposób ozdobie, a jedynie pozwala oprogramowaniu wybrać optymalny kolor, przez co kula jest lepiej widoczna na tle tego, co mamy za plecami.

Jeżeli jeszcze nie posiadamy dedykowanej konsoli PlayStation 3 kamery PlayStation Eye, możemy nabyć ją osobno bądź też od razu w pakiecie z kontrolerem ruchu. Bez kamerki, kontroler jest tylko zbędnym i niedziałającym gadżetem. Kamerę należy ustawić na telewizorze lub bezpośrednio pod nim. Zależy to od odległości gracza od telewizora, a także od typu produkcji. Na przykład w Eye Pet obiektyw powinien znaleźć się najwyżej na wysokości ok. pół metra.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Sports Champions

Sports Champions

EyePet

EyePet

TV Superstars

TV Superstars

Kung Fu Rider

Kung Fu Rider

Start the Party!

Start the Party!

echochrome II

echochrome II