FIFA 11. gamescom 2010 w pigułce
Targi gamescom 2010 już za nami, choć jeszcze nie zakończyliśmy publikacji wszystkich materiałów, to w sam raz na weekend przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych zapowiedzi.
FIFA 11
„W singlu nowa FIFA trochę różni się od poprzedniczki, choć szumnie rozgłaszane rewelacje o tym, jaki to wspaniały miał być system Pro Passing, należy raczej określić mianem kilku usprawnień w sterowaniu – przynajmniej dopóki nie sprawdzimy ich w perspektywie całego, długiego sezonu. W oczy bardziej rzuca się ulepszona inteligencja przeciwnika – podając niedbale po ziemi, częściej musimy liczyć się z możliwością przechwycenia futbolówki przez rywala. Sportówka Elektroników jest dzięki temu jeszcze bardziej realistyczna, nie tracąc przy tym nic ze swojej grywalności.” |
From Dust
„From Dust, znane wcześniej jako Project Dust, to połączenie gatunków, które nie należą ostatnio do najpopularniejszych, ale mają swoich zwolenników. W skrócie – to gra typu „god-like”, który został zapoczątkowany i rozwinięty przez Petera Molyneux w seriach Populous oraz Black & White. Gracz wcieli się w bóstwo pomagające pewnemu plemieniu kolonizującemu wyspy. Prymitywny lud poszukuje idealnego lokum dla swojej rozwijającej się cywilizacji. Niestety zadanie nie jest łatwe, bo natura przygotowała wiele zagrożeń dla człowieka.” |
Guild Wars 2
„Guild Wars 2 zawiera wiele nowych dla serii rozwiązań, chociaż sporo z nich znamy już z innych gier. System zadań i wskazywania celów na mapie przypomina Champions Online, niektóre pomysły z uczeniem się skilli kojarzą się z Lineage’em II, kilka patentów pojawiło się też w World of Warcraft, a sama konstrukcja lokacji przywodzi na myśl wspomniane Age of Conan. Końcowy efekt będzie więc mieszanką różnych koncepcji z autorskim podejściem ekipy studia ArenaNet.” |
Harry Potter i Insygnia Śmierci
„Po prezentacji miałem naprawdę mocno mieszane uczucia. Z zasady staram się nie ferować wyroków po obejrzeniu zaledwie krótkiego fragmentu rozgrywki. W tym wypadku ciężko jednak uciec od słów krytyki – przedstawiony gameplay z wątku fabularnego nie zachwycił, a już marna implementacja Kinecta stawia pod znakiem zapytania obiecywaną precyzję tego sprzętu. Nadal pozostaje mieć nadzieję, że jesienią otrzymamy produkt dopracowany – na razie jednak ciężko tu mówić o czymś więcej niż odciętym kuponie od kinowego hitu.” |