Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 sierpnia 2010, 12:47

autor: Adrian Werner

Co dalej?. Bohaterowie mocy i magii, cz. 2

Kontynuujemy naszą opowieść o grach z serii Heroes of Might and Magic, a także innych produktach z nią związanych. Oto druga i ostatnia część artykułu.

Co dalej?

Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East miało swoją premierę w październiku 2007 roku i jest ostatnią grą z głównej linii serii. Co chwilę niczym bumerang powracają plotki na temat szóstej odsłony cyklu, ale spekulacje te nie znalazły do tej pory potwierdzenia w rzeczywistości. Co nie znaczy, że Ubisoft próżnowało. Wręcz przeciwnie – wydawca postanowił solidnie wykorzystać tę markę.

Posiadacze konsol Xbox 360 i PlayStation 3 dostaną Clash of Heroes w narysowanej od nowa pięknej oprawie graficznej.

W styczniu 2009 roku na konsoli przenośnej Nintendo DS zadebiutowało opracowane przez studio Capybara Games Might and Magic: Clash of Heroes. Produkt stanowił prawdziwy koktajl wielu gatunków, łącząc elementy erpega, gry logicznej oraz klasycznej strategii. Rozgrywka polegała głównie na toczeniu walk w systemie turowym, ale ponieważ mieliśmy do czynienia z tytułem RPG nie zabrakło również zwiedzania terenów, rozmów z postaciami niezależnymi oraz wypełniania zadań pobocznych. Sporo czasu spędzaliśmy też na kompletowaniu oraz zarządzaniu i rozwoju drużyny, w skład której wchodzili m.in. nekromanci, szlachetne elfy, waleczni rycerze, czarodzieje, a nawet demony. Pomimo uproszczonej mechaniki zabawy Clash of Heroes okazało się sporym sukcesem i zebrało bardzo pochlebne recenzje.

Obecnie w produkcji jest konwersja na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Doda ona rozbudowany tryb multiplayer i usunie sporo niedociągnięć pierwowzoru. Ponadto cała oprawa graficzna zostanie stworzona od nowa. Powszechne zainteresowanie i entuzjazm fanów wzbudził natomiast pewien wywiad video z producentami z Ubisoftu, nakręcony w trakcie akcji promocyjnej Clash of Heroes w wersji na NDS-a. Stawili się oni bowiem w koszulkach, na których wyraźnie było widać napis Heroes of Might and Magic VI.

Rynek przeglądarkowych gier strategicznych rozwija się obecnie w niesamowitym tempie i Ubisoft postanowiło wykorzystać markę Might and Magic do uszczknięcia dla siebie kawałka z tego tortu.

Pod koniec 2007 roku pojawiły się natomiast pierwsze informacje na temat przeglądarkowej gry nazwanej Heroes of Might and Magic Kingdoms. Jak na pozycję tego rodzaju miała ona bardzo długi cykl produkcyjny i pełna wersja ruszyła dopiero w sierpniu 2010 roku. Na krótko przed premierą postanowiono również zmienić tytuł na Might and Magic: Heroes Kingdoms, zapewne po to, by ludzie nie mylili tej pozycji z zupełnie odrębnym nadchodzącym MMO. Przeglądarkowe wcielenie serii bazuje na podstawowych rozwiązaniach oryginału. Wciąż jest to turowa strategia fantasy z silną domieszką RPG, tyle że zgodnie z przewidywaniami wszystko zostało solidnie uproszczone. Po wykreowaniu własnego wirtualnego alter ego otrzymujemy na początek jedno miasto, które możemy następnie ulepszać i rozbudowywać. W świecie gry można znaleźć cztery zamki przypisane poszczególnym frakcjom, a dokładnie Przystań, Inferno, Nekropolis i Akademia, wszystkie doskonale znane fanom serii. Oczywiście każdy gród dysponuje własnymi jednostkami, więc by zdobyć dostęp do innych specjalizacji, musimy najpierw podbić cudze miasto. Ostatecznym celem uczyniono objęcie w posiadanie artefaktów. Gra podzielona jest sezony i wygrywa ten, kto na końcu kontroluje najwięcej drogocennych przedmiotów. Jako że na każdym serwerze bawią się setki graczy, jedynym sensownym wyborem jest obecnie tworzenie frakcji z innymi. Gdy piszę te słowa, Might and Magic: Heroes Kingdoms wciąż jest dosyć młode, ale już cieszy się sporą popularnością i wydaje się, że w sumie okaże się trafioną inwestycją dla Ubisoftu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy

Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy

Heroes of Might and Magic IV

Heroes of Might and Magic IV

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja

Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja

Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia

Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

Heroes of Might and Magic III Complete

Heroes of Might and Magic III Complete

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War

Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade

Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Heroes of Might and Magic Online

Heroes of Might and Magic Online

Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty

Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty