Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 22 czerwca 2010, 15:29

autor: Remigiusz Maciaszek

Podsumowanie. Kryminaliści w APB: All Points Bulletin

Zgodnie z zapowiedzią prezentujemy drugą część artykułu, poświęconego frakcjom obecnym w grze APB: All Points Bulletin. Dziś zajmiemy się kryminalistami i omówimy sporo zagadnień, związanych z karierą przestępcy w wirtualnym mieście.

Crowbars (łomy)– solidny łom pomoże wyważyć zamek w drzwiach lub podważyć okno, jest więc jednym z podstawowych akcesoriów w przestępczej działalności. Jeśli nie chcemy spędzić zbyt wiele czasu, mocując się z odpornym zamkiem, to najlepiej wyposażyć się w porządne narzędzie. Łomy występują w trzech modelach: Blistor QE 240MM, 355MM i 425MM.

Explosives (ładunki wybuchowe) – nierzadko zdarza się instalować bomby pod samochodem lub też przed witryną opornego sklepikarza. Dobre ładunki to połowa sukcesu. Szansa, że bomba wybuchnie nam w twarz jest raczej niewielka, ale sam proces jej podkładania można znacząco przyspieszyć, posługując się dobrym i drogim środkiem wybuchowym. Na rynku dostępne są trzy zestawy: Somatic XAG GD 2, GD 3 i GD4. Po wykonaniu tego typu zadania, szczególnie w przypadku samochodów, warto odsunąć się na bezpieczną odległość. Eksplozje bywają spore, a samobójstwo, mimo że widowiskowe, nie jest raczej warte straconego czasu.

Gas Can (kanister) – niezbędny w ekwipunku każdego szanującego się piromana. Co prawda niezależnie od modelu kanistra benzyna jest zawsze ta sama, ale trzeba przyznać, że dziewięć litrów pali się szybciej i weselej niż, powiedzmy, trzy. W trakcie naszej kariery będziemy mieli dostęp do trzech rozmiarów kanistrów: GA5 5 Liter Can, 7 Liter Can i 9 Liter Can.

Netbooks – netbook przyspiesza dostęp do sieci i hakowania. Modele: Netbook 2G, 3G, 3.9G.

Slim Jims („otwieracz samochodów”) – w szeregu zadań musimy ukraść wskazany pojazd. „Otwieracz” jest tu bardzo pomocny, a lepsze modele znacznie przyspieszają czas, jaki zajmuje pokonanie zamka. Warto pamiętać, że to urządzenie sprawdza się przede wszystkim podczas misji. Jeśli potrzebujemy auta w innym celu, to zdecydowanie łatwiej zgarnąć takie, które jedzie ulicą. Z reguły wystarczy strzelić w pobliżu wybranego pojazdu, by zatrzymać przerażonego kierowcę. Wtedy pozostaje już szybka wymiana zdań, poparta, rzecz jasna, mocnym „argumentem”, by przejąć pojazd. Dostępne modele „otwieraczy” to: F-Series SJ Mk II, Mk III, Mk IV.

W teorii jazda po mieście powinna być łatwa, kryminaliści nie muszą bowiem specjalnie omijać przechodniów, w praktyce jednak również niewielu policjantów przejmuje się tym ograniczeniem.

Spray Paint (sprej) – jest podstawowym narzędziem każdego buntownika, a za takich właśnie w większości mają się kryminaliści. Lepsze farby skracają czas potrzebny na stworzenie graffiti. Przestępcy mają dostęp do trzech rodzajów spreju, są to: Pro Range Spray Paint, Rattle 'n Roll Spray Paint oraz Artisan Spray Paint.

Universal Keys (klucze uniwersalne) – często zdarza się, że ktoś z naszej grupy zostaje aresztowany. Wtedy z pomocą przychodzi klucz uniwersalny, który pozwala do minimum zniwelować czas potrzebny na rozkucie sojusznika. Dostępne są trzy modele kluczy: Universal Key S2, S3 i S4.

Wire Cutters (przecinaki przewodów) – przydają się przede wszystkim do sabotowania urządzeń elektrycznych. Występują w trzech modelach: Wirepal 200MM, 240MM i 300MM.

Rozpoczynając grę, posiadamy podstawowe wersje każdego z tych przedmiotów. Wraz z rozwojem postaci oraz zdobywaniem gotówki możemy pozwolić sobie na zakup droższego i bardziej wydajnego sprzętu, co zdecydowanie warto czynić. Dokonanie przestępstwa nie odbywa się w mgnieniu oka i w większości przypadków stawia nas na odsłoniętej pozycji. Dlatego niezwykle istotna jest możliwość zminimalizowania czasu trwania danej czynności, by móc szybko opuścić potencjalnie niebezpieczną lokację. Ponownie zwracam uwagę na fakt, że w przypadku żywych przeciwników cele naszej misji są widoczne dla obu stron, przebywanie więc w danym miejscu dłużej niż to konieczne, to niepotrzebne ryzyko.

Podsumowanie

To, że ktoś trafi w szeregi przestępców, wcale jeszcze nie musi oznaczać, że jest człowiekiem złym, znajdującym przyjemność w krzywdzeniu innych. Czasami zostajemy uznani za wroga publicznego tylko dlatego, że nie chcemy się wpasować w system, a nasze zdanie jest inne niż panującej władzy. Bycie kryminalistą pozwala czuć się wolnym, daje sporą swobodę w zdobywaniu pieniędzy, jednak wszelkie sposoby, jakimi działają przestępcy, prowadzą zawsze do funkcjonowania poza prawem. Kryminaliści są nieustanie ścigani, każde włamanie, każda napaść może skończyć się interwencją policji, a ta raczej do przyjemnych nie należy. Ta frakcja z jednej strony dysponuje pewną przewagą nad przeciwnikami, bo szybkie pozyskiwanie pieniędzy pozwala się lepiej dozbroić. Z drugiej jednak – kiedy dochodzi do walki, przestępca często znajduje się w sytuacji, kiedy przeciwnicy znają dokładnie jego położenie. Pocieszeniem jest fakt, że każdą wadę można przekuć w zaletę. Wystarczy poświęcić odrobinę czasu, by zastawić sensowną pułapkę. Wtedy walka z pozornie przegranej pozycji może zakończyć się sukcesem.

Remigiusz „Rock Alone” Maciaszek

APB: Reloaded

APB: Reloaded