Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 21 czerwca 2010, 13:40

autor: Remigiusz Maciaszek

Ekwipunek. Stróże prawa w APB: All Points Bulletin

W pierwszym odcinku artykułu poświęconego grze APB: All Points Bulletin przyglądamy się bliżej stróżom prawa - jednej ze stron konfliktu, którą można reprezentować podczas zabawy.

SWAT – tę rolę rozwijamy, zabijając kryminalistów. Zasady są proste, za każdego trupa otrzymujemy punkty. Pamiętajmy jednak o kilku rzeczach. Po pierwsze – warto bacznie zwracać uwagę na misje, które zakładają ściganie określonej osoby. Ich wybranie owocuje wyświetleniem lokacji takiego delikwenta i na mapie, i w interfejsie. Wiemy wówczas dokładnie, gdzie dany kryminalista się znajduje, a polowanie na niego jest mocno uproszczone. Po drugie – interesującym rozwiązaniem jest podniesienie swojego prestiżu na maksymalny poziom, wybranie dobrze osłoniętego miejsca i urządzenie zasadzki na przestępców, którzy zechcą na nas zapolować. Można w ten sposób zarobić masę pieniędzy i dodatkowo znacznie przyspieszyć podnoszenie poziomów roli SWAT.

Pozostałe zawody nie są już tak istotne, chociaż także przyspieszają odblokowywanie nagród. Cztery, niezwiązane z frakcją, o których wspomniałem wcześniej, wyglądają następująco:

Reinforcement – to wsparcie sojuszników podczas walki. Za każdym razem, gdy postrzelimy wroga, ale nie uzyskamy śmiertelnego trafienia, zdobywamy punkty dla tej roli. Oczywiście pod warunkiem, że dany cel zostanie w końcu zabity przez kogoś z naszej drużyny.

W ekwipunku mamy miejsce tylko na 5 dodatkowych przedmiotów, nie zabierzemy więc wszystkiego.

Fashionista – awans w tej profesji uzyskujemy, projektując ubrania w dystrykcie socjalnym. Rozwój w tym kierunku pozwala na szerszy dostęp do różnych modeli, nad którymi możemy później pracować. Projektowanie sprowadza się do doboru kolorów oraz ozdabiania strojów motywami graficznymi, stworzonymi przez siebie lub kupionymi od innych graczy.

Munitions Specialist – są trzy sposoby na pozyskiwanie amunicji. Pierwszy to jej dystrybutory – Joker Ammo, w których można zakupić ją za niewielką opłatą oraz uzupełnić i wymienić zestawy broni. Drugi i trzeci powiązany jest z graczami. Dobierając odpowiedni ekwipunek (Field Supplier), gracz raz na 5 minut może otworzyć skrzynię z nabojami, z której on i inni użytkownicy uzupełniają zapasy. Można również w ten sposób wyposażyć własny samochód (Mobile Supply Unit), by zmienić go w ruchomy dystrybutor pocisków. Przy tej okazji warto wspomnieć, że dysponujemy dwoma zapasami amunicji. Pierwszy – bieżący: określa, ile nabojów gracz może nosić w danym momencie, drugi – zapasowy: stanowi o całkowitej ilości posiadanej amunicji. W przypadku uzupełniania braków są one pobierane z drugiego zapasu. Należy zatem zawsze kontrolować jego stan, by nie znaleźć się w sytuacji, kiedy nie mamy z czego uzupełnić niedoborów amunicji. Awans tej roli odbywa się za każdym razem, gdy ktoś korzysta z naszego dystrybutora pocisków, niezależnie, czy będzie on stacjonarny, czy mobilny.

Tuner zdobywa doświadczenie, spędzając czas w garażu i projektując wystrój samochodów. Analogicznie jak w przypadku Fashionsty przechodzenie na kolejne poziomy daje dostęp do większej liczby części oraz modeli pojazdów.

Ekwipunek

Podczas realizowania misji stróż prawa wykonuje szereg przeróżnych czynności, które zajmują określoną ilość czasu. Czas ten można na szczęście skrócić za pomocą sprzętu, jaki kupujemy od postaci niezależnych, reprezentujących naszą frakcję. Jest to bardzo ważne, szczególnie pod ostrzałem, gdzie liczy się każda sekunda. Każdy rodzaj ekwipunku występuje w trzech modelach, najprostszy i najtańszy redukuje czas danej czynności o 20%, najdroższy natomiast aż o 40%.

APB: Reloaded

APB: Reloaded