Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 21 czerwca 2010, 13:40

autor: Remigiusz Maciaszek

Stróże prawa w APB: All Points Bulletin

W pierwszym odcinku artykułu poświęconego grze APB: All Points Bulletin przyglądamy się bliżej stróżom prawa - jednej ze stron konfliktu, którą można reprezentować podczas zabawy.

Spis treści

Wady i zalety

Gra którymś z rodzajów tych specyficznych policjantów ma niewątpliwie swoje dobre strony. Przede wszystkim przedstawiciele tej frakcji otrzymują dostęp do lekkiej broni, przy użyciu której można ogłuszać przeciwników. Zamroczeni kryminaliści nie mogą się ruszać i da się ich swobodnie aresztować. Wystarczy stanąć za takim delikwentem i nałożyć mu kajdanki. W ten sposób zostaje on wyłączony z gry na dłużej niż w przypadku zgonu. Niestety gliniarz też ma pewne ograniczenia, bowiem zdobywanie pieniędzy w tej grupie jest zdecydowanie trudniejsze niż w przypadku przestępców. Dodatkowo trzeba szczególną uwagę zwracać na przechodniów. Zabijanie niewinnych ludzi skutkuje obniżeniem prestiżu, a w rezultacie gorszymi nagrodami za wypełnianie zadań.

Stróż prawa otrzymuje gotówkę z kilku podstawowych źródeł. Najważniejsze to oczywiście wypełnianie misji i zabijanie przedstawicieli przeciwnej strony. Pozostałe możliwości to:

  • znalezienie się w pobliżu kryminalisty, gdy ten dokonuje przestępstwa, jako świadek otrzymujemy niewielki zastrzyk gotówki, należy pamiętać jednak o tym, że zauważenie przestępstwa nie upoważnia automatycznie do ścigania winowajcy;
  • aresztowanie (ale nie zabicie) kryminalisty, za co uzyskujemy nagrodę;
  • dostarczenie skradzionego pojazdu do specjalnego garażu.
Najwyższy poziom prestiżu pozwala otwierać ogień do każdego napotkanego przestępcy, niestety z wzajemnością.

Prestiż

Prestiż jest miernikiem wydajności policjanta. Im wyższy, tym większe są nagrody otrzymywane podczas gry. Podnosimy go, wypełniając misje i ścigając przestępców. Warto pamiętać, że odrzucając przez dłuższy czas zlecenia, ryzykujemy jego powolne obniżanie się. Skłania to więc do ciągłej aktywności. Wartość ta spada również wówczas, gdy zabijemy przypadkowego przechodnia. Nie powoduje to wielkich strat, ale utrudnia osiągnięcie wystarczająco wysokiego poziomu prestiżu, by uzyskać zadowalającą liczbę nagród. Glina znajduje się też w zdecydowanie gorszej sytuacji podczas pościgu samochodowego. Kryminalista, aby skrócić sobie drogę, bez wahania wjeżdża w postronnych obserwatorów, enforcer natomiast powinien raczej omijać tego typu „przeszkody”. Dlatego zawsze warto jechać jako pasażer, można w ten sposób ostrzeliwać wrogów, wychylając się przez okno, i nie tracić przy tym prestiżu, gdy samochód przypadkowo rozjedzie cywila. Tego typu przewinienie idzie zawsze na konto kierowcy.

Prestiż kształtuje się w granicach od 1 do 5, najlepiej trzymać się 4, gdyż wtedy nagrody są największe. Maksymalna wartość jest również kusząca, jednak w tym wypadku, oprócz otrzymywania wyjątkowo wysokich premii pieniężnych, stajemy się również celem wszystkich przestępców w dystrykcie. Nie dosyć, że nasza lokalizacja jest wówczas widoczna na mapie, to jeszcze za naszą głowę wyznaczona jest wysoka nagroda, a na to amatorów nigdy nie brakuje. Szczęśliwie w takiej sytuacji nie pozostajemy bezbronni, wraz ze uzyskaniem najwyższego poziomu prestiżu możemy zaatakować każdego napotkanego przestępcę, niezależnie od tego, czy stanowi on cel naszej misji, czy nie. W rezultacie tak długo, jak długo zdołamy utrzymać się przy życiu, zabijając przy tym przeciwników, zdobywamy bardzo duże nagrody. Jednak w przypadku śmierci, poziom prestiżu zdecydowanie się obniża.

APB: Reloaded

APB: Reloaded