Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 kwietnia 2010, 09:08

autor: Grzegorz Bobrek

Budowle. Protossi w StarCraft II

Dumna rasa galaktycznych wojowników w drugiej części StarCrafta ponownie zademonstruje wszystkim swoją potęgę. Jak będzie grać się tym razem Protossami?

Budowle

Blizzard zafunduje nam również kilka nowości w rozwoju bazy Protossów. W Wings of Liberty Gateway, podstawowa struktura przeznaczona do szkolenia piechoty, otrzyma możliwość ulepszenia w Warpgate. Dzięki temu całkowicie zmieni się proces konstruowania jednostek w tejże budowli. Od tej pory każdy wojownik przywoływany będzie natychmiast, jednak taka operacja wymusi kilkadziesiąt sekund odczekania, podczas którego budowla pozbawiona zostanie wszelkich funkcji.

Nową umiejętność otrzyma Nexus, centralna budowla bazy. Chrono Boost na krótką chwilę przyspieszy o 50% produkcję w wybranej strukturze. Niewielki koszt energii (na razie Nexus przy pełnym naładowaniu jest w stanie przeprowadzić cztery takie operacje pod rząd) z pewnością sprawi, że Chrono Boost będzie jednym z podstawowych zagrań dowódcy Protossów.

Prognozy na przyszłość

Charakter gry Protossami nie ulegnie większej zmianie. Nadal budowa armii złożonej z elitarnych formacji będzie wymagać sporych zasobów oraz czasu dłuższego niż u konkurencji. W zamian dowódca tej dumnej rasy otrzyma kapitalną mieszankę jednostek: od stricte specjalistycznych (Phoenix, Zealot, Void Ray) po bardziej uniwersalne (Carrier, Archon). Protossi jak żadna inna rasa zostaną przygotowani do likwidowania bardzo zróżnicowanych zagrożeń. Potężne psioniczne burze Templarów przerzedzą hordy Zergów, a ciężkie pojazdy naziemne (Colossus, Immortal) rozprawią się z opancerzonymi jednostkami Terran.

Dzięki nowym umiejętnościom (np. Chrono Boost) i możliwościom szybszego poszerzania pola energii (Warp Prism) Protossi będą dysponować lepszą mobilnością i większym potencjałem produkcyjnym. Podkreślenia wymaga jeszcze kwestia kosztów produkcji: Protossi postawią większy niż konkurenci nacisk na wydobycie gazu. Bez sporych zapasów tego surowca rozbudowa zaawansowanej armii okaże się niemożliwa.

Reasumując – zmiany, jakie zaszły w strukturze omówionych trzech ras, oznaczają, że przede wszystkim możemy liczyć na bardziej dynamiczną rozgrywkę. Na razie każda z sił zyskała większy potencjał zarówno pod względem szybkości przenoszenia/konstruowania nowych baz, jak i transportowania wojsk na palące odcinki frontu, a także otrzymała nowe umiejętności, przyspieszające proces produkcji jednostek.

Ponadto Blizzard kontynuuje tradycję kapitalnego zbalansowania rozgrywki. Każda odpowiednio użyta formacja jest przydatna i nawet najsilniejsze jednostki posiadają piętę achillesową. StarCraft ponownie będzie wymagał konstruowania zróżnicowanej armii, szybkiego adaptowania się do posunięć przeciwnika i nowych warunków na polu walki. Rewelacja.

Grzegorz „Gambrinus” Bobrek

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void

Zergi w StarCraft II
Zergi w StarCraft II

Jedna z najciekawiej zaprojektowanych frakcji w historii RTS-ów powróci nieco odmieniona, ale nadal niesamowicie skuteczna. Jakie będą Zergi w drugiej części StarCrafta?

Terranie w StarCraft II
Terranie w StarCraft II

Rozpoczynamy nasz cykl artykułów, poświęcony stronom konfliktu, które staną do walki w drugiej części StarCrafta. Na pierwszy ogień idą ludzie.