Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 kwietnia 2010, 09:13

autor: Grzegorz Bobrek

Bestie latające. Zergi w StarCraft II

Jedna z najciekawiej zaprojektowanych frakcji w historii RTS-ów powróci nieco odmieniona, ale nadal niesamowicie skuteczna. Jakie będą Zergi w drugiej części StarCrafta?

Bestie latające

Mutalisk

Podstawowy latający stwór Zergów nie ulegnie większym zmianom. Nadal dość wrażliwy na ciosy, najlepiej sprawdzi się w zmasowanych atakach na najsłabsze elementy wrogich sił. Plusem pozostanie możliwość rażenia zarówno jednostek naziemnych, jak i lądowych. Przeskakujący po maksymalnie trzech przeciwnikach atak łańcuchowy szczególnie skuteczny okaże się przeciwko skumulowanym celom o niskiej żywotności. Mutaliski nadal będą formacją wrażliwą i dowódca Zergów powinien wziąć pod uwagę użycie bardziej zaawansowanych powietrznych potworów.

Corruptor

Ten nowy nabytek do genetycznej puli roju będzie wyspecjalizowaną w atakach przeciwlotniczych kreaturą. Zadawane przez nią obrażenia nie będą wiele wyższe niż te czynione przez Mutaliska, jednak sam Corruptor również otrzyma większą pulę żywotności. Ponadto w jego arsenale znajdzie się umiejętność zatrucia wrogich budowli. Dzięki temu na pół minuty struktura przestanie spełniać swoje funkcje, co sparaliżuje np. produkcję jednostek. Co najważniejsze, Corruptor będzie ewoluować w Brood Lorda.

Brood Lord

Potężny, latający potwór o sporej wytrzymałości, dobrym pancerzu i niezwykłej formie ataku. Brood Lord wystrzeli bowiem w kierunku wroga niewielkie potworki (Broodlingi), które w czasie swojego krótkiego żywota zachowają się niczym konwencjonalne jednostki. Nawet niewielkie zgrupowanie Brood Lordów dosłownie zasypie przeciwnika z dogodnego dla siebie dystansu groźnymi w dużej liczbie kreaturami. Najazd Broodlingów wprowadzi chaos w szeregach przeciwnika oraz wyrządzi spore szkody wrogim strukturom.

Brood Lordy świetnie spiszą się przeciwko jednostkom naziemnym, zastępując w tej roli kapitalne Guardiany z pierwszej części. Podobnie jak one, okażą się jednak całkowicie bezbronne wobec ataku z powietrza, stąd konieczne będzie chronienie ich przeciwlotniczymi formacjami.

Overlord

Podstawa rozwoju armii Zergów ponownie spełni rolę zarówno powietrznego transportowca, jak i latającej farmy. Overlordy stracą funkcję detektora. Bestie otrzymają za to nową umiejętność wydalania śluzu, dzięki czemu przydadzą się również w przyspieszeniu rozwoju bazy. Nadal nie popiszą się prędkością – powolne i ociężałe nawet po wykupieniu odpowiedniego usprawnienia będą wymagać ścisłej ochrony przed nagłymi najazdami przeciwnika. Overlord otrzyma możliwość ewolucji w Overseera.

Overseer

Usprawniony Overlord, wyspecjalizowany w działaniach na pierwszej linii frontu. Pozbawiony umiejętności wydalania śluzu oraz transportowania jednostek będzie za to poruszał się znacznie szybciej oraz wykryje niewidzialne jednostki. Ponadto Overseer wyszkoli Changelinga – idealnego szpiega, kreaturę mającą możliwość przybierania kształtu wroga. Dzięki temu wtopi się ona w formacje przeciwnika i stanie się podstawowym źródłem informacji o działaniach konkurencji.

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void

Protossi w StarCraft II
Protossi w StarCraft II

Dumna rasa galaktycznych wojowników w drugiej części StarCrafta ponownie zademonstruje wszystkim swoją potęgę. Jak będzie grać się tym razem Protossami?

Terranie w StarCraft II
Terranie w StarCraft II

Rozpoczynamy nasz cykl artykułów, poświęcony stronom konfliktu, które staną do walki w drugiej części StarCrafta. Na pierwszy ogień idą ludzie.