Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 kwietnia 2010, 09:13

autor: Grzegorz Bobrek

Bestie naziemne. Zergi w StarCraft II

Jedna z najciekawiej zaprojektowanych frakcji w historii RTS-ów powróci nieco odmieniona, ale nadal niesamowicie skuteczna. Jakie będą Zergi w drugiej części StarCrafta?

Bestie naziemne

Zergling

Najsłabsza jednostka Zergów, przeznaczona do walki w zwarciu, doczekała się dużej popularności. Zerglingi, pieszczotliwie określane czasem „pieskami”, to bardzo słaba, ale też najtańsza jednostka w grze. Kapitalnie pokazują potencjał rasy: są szybkie i nastawione na brutalną siłę, wynikającą z przewagi liczebnej. Produkcja hordy tych jednostek jest ekonomiczna – jedna larwa ewoluuje w dwa „pieski”. Łatwy dostęp do dużej ilości Zerglingów umożliwia prowadzenie wojny błyskawicznej na bardzo wczesnym etapie rozgrywki. Z czasem ich przydatność spada niemal do zera. Niewielka liczba punktów życia sprawia, że horda Zerglingów jest pysznym celem dla terrańskich czołgów i innych jednostek zadających obrażenia rozpryskowe.

W StarCrafcie II Zerglingi nie zmienią swojej głównej roli i największe korzyści przyniesie prowadzenie nimi nagłych rajdów na nieprzygotowanego przeciwnika. Nowością będzie natomiast możliwość dalszej ewolucji „pieska” w chodzącą bombę – Banelinga.

Baneling

Jednostka typu kamikadze, która eksplodując zabierze do grobu okolicznych wrogów. Szczególną przydatność pokaże przeciwko oponentom stawiającym na walkę wręcz, czyli Protossom i innym Zergom. Mała pula punktów życia skutecznie utrudni zbliżenie się do rażących na odległość formacji przeciwnika. Chodząca bomba będzie także dysponowała możliwością zakopania się w ziemi i eksplodowania niczym mina.




Hydralisk

W pierwszej części był to prawdziwy kręgosłup każdej siły Zergów. W przeciwieństwie do Zerglingów Hydraliski okazują się przydatne na niemal każdym etapie rozgrywki. Rażąc na odległość wypluwanymi kolcami, równie dobrze nadają się do zwalczania celów naziemnych, jak i zestrzeliwania wrogich eskadr. Pełen potencjał Hydralisków uwalniają ulepszenia prędkości poruszania się oraz zasięgu ataku. W dużej masie stanowią one spore zagrożenie, jednak każda rasa dysponuje łatwymi sposobami na zdziesiątkowanie hordy tych stworów. Szczególnie niebezpieczne są czołgi oblężnicze Terran oraz artyleria Protossów w postaci Reaverów.

W kontynuacji Hydraliski zostaną delikatnie wzmocnione. Jednostka już w formie podstawowej będzie dysponować sporym zasięgiem rażenia. Wróci też możliwość polepszenia prędkości ich pełzania. Hydraliski pozostaną formacją będącą w stanie zadać duże obrażenia, jednak wrażliwą i wymagającą ostrożnego dobierania celów.

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void

Protossi w StarCraft II
Protossi w StarCraft II

Dumna rasa galaktycznych wojowników w drugiej części StarCrafta ponownie zademonstruje wszystkim swoją potęgę. Jak będzie grać się tym razem Protossami?

Terranie w StarCraft II
Terranie w StarCraft II

Rozpoczynamy nasz cykl artykułów, poświęcony stronom konfliktu, które staną do walki w drugiej części StarCrafta. Na pierwszy ogień idą ludzie.