Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 15 kwietnia 2010, 09:34

autor: Jacek Hałas

Poprzednio w Splinter Cell (2)

Najnowsze przygody Sama Fishera wylądowały już na sklepowych półkach. Z tej okazji proponujemy Wam przypomnienie sobie tego, co działo się dotychczas w serii Tom Clancy's Splinter Cell.

Fisher zostaje wysłany do głównej siedziby CIA w Langley z zadaniem wytropienia „kreta” odpowiedzialnego za wyciek informacji, otrzymując jednocześnie polecenie, że nie może pozostawić po sobie absolutnie żadnych śladów obecności ani zranić żadnego z agentów. Na podstawie informacji pobranej z centralnej jednostki biura drużynie udaje się wytypować Mitchella Dougherty’ego jako prawdopodobnego agenta rządu Gruzji. Próba włamania się do komputera tej osoby kończy się jedynie częściowym sukcesem, bo pomimo znalezienia powiązania z lokalną firmą Kalinatek połączenie zostaje wykryte i zerwane. Lambert poleca pojmanie Dougherty’ego, który w trakcie przesłuchania zapewnia o swojej niewinności. Jego wersja wydarzeń znajduje potwierdzenie w działaniach pracowników firmy Kalinatek, którzy przystępują do procesu niszczenia dowodów, mogących powiązać ich z działaniami prezydenta Nikoladze. Fisher wyrusza do siedziby Kalinatek z zadaniem uratowania pracującego w tej firmie technika o imieniu Ivan, oferującego pomoc w pozyskaniu pożądanych informacji w zamian za ocalenie mu życia. Po rozbrojeniu szeregu pułapek i dotarciu do technika Fisher zdobywa klucz, z pomocą którego włamuje się do jednego z komputerów firmy. Drużyna odkrywa sieć przekaźników, dzięki którym Nikoladze może komunikować się z podległymi sobie komórkami wojskowymi. Jeden z sygnałów prowadzi do elektrowni atomowej Nadezhda, położonej w północnej Rosji. Po znalezieniu się na miejscu głównemu bohaterowi udaje się wszcząć fałszywy alarm i zlokalizować przekaźnik. W drodze powrotnej Fisher zauważa, że z elektrowni wywożone są materiały nuklearne, które mogą posłużyć do budowy głowic.

Pojmanie Nikoladze.

Pozyskany w elektrowni przekaźnik pozwala na poznanie dokładnej lokalizacji ukrywającego się prezydenta Nikoladze. Okazuje się, że przebywa on w chińskiej ambasadzie w Birmie, co budzi pewne podejrzenia, czy aby nie jest on potajemnie wspierany przez chiński rząd. Fisher przedostaje się na teren ambasady i z wykorzystaniem laserowego mikrofonu podsłuchuje rozmowę pomiędzy Nikoladze a generałem Feirongiem z Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej, dowiadując się o szczegółach ich współpracy i planowanej publicznej egzekucji grupy jeńców. Główny bohater wyrusza do pobliskiej rzeźni z myślą uratowania więźniów, sabotując antenę celem zablokowania możliwości nadawania sygnału i rozprawiając się z obecnym na miejscu Grinko. Fisherowi udaje się dotrzeć do więzionych osób, a ponadto od chińskich dygnitarzy i dowiaduje się, że generał Feirong działał na własną rękę, nie reprezentując interesów chińskiego rządu. Bohater powraca do chińskiej ambasady z zamiarem zniszczenia, będących w posiadaniu Feironga, głowic nuklearnych i pojmania samego zainteresowanego. W tym drugim przypadku pojawiają się niespodziewane komplikacje, albowiem pijany generał w obliczu sromotnej klęski planuje popełnienie samobójstwa. Główny bohater powstrzymuje go i nakłania do odblokowania dostępu do jego komputera, dzięki czemu Chińska Republika Ludowa zostaje oczyszczona z zarzutów brania udziału w spisku.

Dane znalezione na komputerze Feironga pozwalają na wyruszenie śladami Nikoladze, który najwyraźniej powrócił do pałacu prezydenckiego w stolicy swojego kraju i planuje skorzystać z Arki. Fisher odnajduje plik z przesłuchania, zorganizowanego przez nowo mianowanego prezydenta Cristaviego, dowiadując się, że Arka jest tak naprawdę bombą atomową ukrytą w walizce, którą Nikoladze planuje użyć przeciw Stanom Zjednoczonym. Głównemu bohaterowi udaje się odnaleźć i pojmać Nikoladze, aczkolwiek spotkanie przerwane zostaje w momencie pojawienia się ludzi Cristaviego. Nikoladze proponuje oddanie klucza do Arki nowemu prezydentowi w zamian za wolność, zaś Sam Fisher ma zostać zlikwidowany. Z pomocą przychodzi Lambert – wyłączenie światła na kilka sekund umożliwia bohaterowi uniknięcie pewnej śmierci. Fisher rusza w pościg za Nikoladze, dowiadując się jednocześnie, że Arka znajduje się na terenie Stanów Zjednoczonych i że jest gotowa do detonacji. Główny bohater ponownie odnajduje Nikoladze i dokonuje na nim egzekucji, zanim ten jest w stanie sfinalizować wymianę. Fisher ucieka następnie z pałacu prezydenckiego na pokładzie maszyny latającej, kończąc tym samym swoją misję.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Tom Clancy's Splinter Cell Essentials

Tom Clancy's Splinter Cell Essentials