autor: Remigiusz Maciaszek
Trooper – charakterystyka. Republika w The Old Republic
Nasz drugi artykuł, szczegółowo charakteryzujący nadchodzącą grę pt. Star Wars: The Old Republic, został poświęcony Galaktycznej Republice. Opisuje on historię tej frakcji oraz dostępne dla niej postaci i planety.
Trooper – charakterystyka
Trooper to typowy żołnierz, w świecie Gwiezdnych Wojen jest wielu takich jak on. Nie każdy bohater musi nosić świetlny miecz, niektórzy mają po prostu wolę walki.
„Przez dziesięciolecia siły zbrojne Galaktycznej Republiki broniły cywilizacji przed niepowstrzymanymi, zdawać by się mogło, atakami Sithów. Pomimo wielu przeciwności żołnierze Republiki, zarówno mężczyźni, jak i kobiety, nigdy się nie cofali, chyba że tak nakazał im Senat. Przepełnieni odwagą żołnierze każdego dnia pozostają gotowi i chętni, by postawić na szali swoje życie.”
Żołnierze z reguły podróżują w grupach, ale nie jest rzadkością, że stają do walki samodzielnie. Członkowie Sił Specjalnych Republiki niezależnie od sytuacji pozostają wzbudzającym respekt przeciwnikiem. Ich ciężkie uzbrojenie w połączeniu z ogromną odpornością na obrażenia sprawia, że są jednym z trudniejszych przeciwników na polu walki. Trooper rozpoczyna grę wraz ze Smugglerem na planecie Ord Mantell.
Trooper – mechanika
W grze Trooperem liczą się dwa podstawowe czynniki. Pierwszy to opancerzenie, dzięki któremu żołnierz może przetrwać ogromną ilość obrażeń. Jego główną część stanowi ciężki pancerz zaprojektowany przez najlepszych inżynierów Republiki. Znacznie podnosi on odporność, nie wpływając przy okazji na tempo i wygodę poruszania się. Pancerze dostępne dla graczy to wyjątkowe egzemplarze, niedostępne w regularnych jednostkach wojskowych. Drugi czynnik to szeroki wachlarz uzbrojenia. Trooper może posługiwać się lekkimi i ciężkimi blasterami, do atakowania większych jednostek wroga używa broni obszarowych, jak wyrzutnie rakiet czy granatnik. W jego arsenale znajdują się również ciężkie karabiny maszynowe i granaty zapalające.
Trooper nie potrzebuje osłony, jest klasą postaci, która staje w otwartym polu gotowa na wymianę ognia nawet z przeważającymi siłami wroga. Z tego też powodu żołnierz może wybrać dwa style walki – oba prowadzone z dystansu. Pierwszy przeznaczony do zadawania obrażeń (DPS) oraz drugi skupiający się głównie na prowokowaniu ataków wroga, a następnie przetrwaniu ogromnych obrażeń (Tank).
Trooper – umiejętności
Trooper podobnie jak Sith Warrior i Jedi Knight wykorzystuje w walce punkty akcji. Część umiejętności generuje PA, a część je zużywa, powodując różne efekty i zadając z reguły większe obrażenia. Pasek niewykorzystanych podczas walki punktów akcji skraca się z biegiem czasu do zera.
- Shoot – standardowy atak zadający obrażenia na dystans, generuje punkty akcji;
- Rocket – za pomocą tej umiejętności Trooper zadaje dodatkowe obrażenia, „rakieta” nie może być użyta na krótki dystans i zużywa punkty akcji;
- Sticky Grande – granat rzucony przez Troopera przykleja się do przeciwnika, a następnie po trzech sekundach eksploduje, zadając obrażenia na obszarze wokół celu, od momentu trafienia do chwili eksplozji przeciwnik nie jest w stanie wykonać żadnego działania, podejmuje jedynie bezskuteczne próby zrzucenia z siebie ładunku wybuchowego;
- Full Auto – przez cztery sekundy Trooper utrzymuje przeciwnika w bezruchu, zadając mu przy okazji obrażenia, ta umiejętność przez cały czas jej trwania generuje punkty akcji;
- Firebomb – potężny atak, którym Trooper może posłużyć się nie częściej niż jeden raz na minutę, przez pięć sekund po otrzymaniu trafienia przeciwnicy na wyznaczonym obszarze otrzymują obrażenia i pozostają oszołomieni;
- Stock Strike – atak krótkiego zasięgu, powoduje obrażenia oraz przewraca i oszołamia cel na pięć sekund, nie zużywa punktów akcji, ale może je generować, ta zdolność potrzebuje ośmiu sekund na ponowne jej użycie.