Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 6 listopada 2009, 08:15

autor: Filip „fsm” Grabski

Rocznik 84, gra w gry, często chodzi do kina, sporo czyta, serialuje, podcastuje i docenia riffy.

Wszystko, co wiemy o Assassin's Creed II

Niedługo przed niecierpliwie oczekiwaną przez graczy premierą drugiej części Assassin's Creed zebraliśmy w jednym miejscu wszystkie istotne wiadomości na temat tej produkcji. Czyżby szykował się wzorowy sequel?

Jedna z największych tegorocznych premier nadchodzi. Za kilkanaście dni posiadacze PlayStation 3 i Xboksów 360 będą mogli zanurzyć się w świecie renesansowej Italii, wcielając się w postać Ezio Auditore de Firenze. Druga część gry Assassin’s Creed wydaje się być spełnieniem marzeń wszystkich tych, którzy polubili konwencję zaprezentowaną w „jedynce”, a mieli zastrzeżenia do powtarzalności rozgrywki i dość mętnego przedstawienia fabuły (bo tych, którzy przyjęli dzieło Ubisoftu bez zastrzeżeń, przekonywać już nie trzeba). Tym razem zabawa ma być ciekawsza i pozbawiona irytujących rozwiązań – po prostu lepsza. Przed Wami zestawienie najważniejszych faktów o Assassin’s Creed II. Czego już wkrótce doświadczymy na naszych ekranach?

Fabuła

  1. Nadal prowadzona jest dwutorowo: w roku 2012 poznawać będziemy perypetie Desmonda, przeciętnego barmana pojmanego przez (już nie tak) tajemniczą korporację Abstergo Industries, a w XV stuleciu wcielimy się w jego kolejnego przodka – Włocha imieniem Ezio Auditore de Firenze.
  2. Okres trwania głównej części gry to niemal 30 lat, czyli zaskakująco długo jak na (mimo wszystko) grę akcji. Ramy czasowe dokładniej obrazują podane przez autorów lata: 1476 – 1503.
  3. Postać Desmonda ma mieć większy udział w historii: wystarczy powiedzieć, że praktycznie na samym początku gry, dzięki pomocy znanej graczom Lucy Stillman, ucieknie on z siedziby Abstergo Industries, by w tajnej bazie asasynów przypominać sobie ważne momenty z przeszłości, z wykorzystaniem Animusa. Ci, którzy snuli teorie, jakoby Desmond miał się docelowo stać prawdziwym skrytobójcą, mogą zacierać ręce – już w tej części naszemu barmanowi przyjdzie pokonać kilku przeciwników.
  4. W grze obecnych będzie dużo więcej scenek przerywnikowych.
  5. Fabuła ma być lepiej podana, poszczególne wątki mają się sprawniej „kleić”, w czym pomogą zmiany w strukturach misji; okazjonalnie pojawią się niewielkie rozwidlenia w scenariuszu, kiedy to gracz zdecyduje, w która stronę ma skręcić historia.

Misje

  1. Poprawiono jeden z głównych mankamentów pierwszej części – powtarzalność zadań. Typów misji pobocznych będzie zdecydowanie więcej, same przygotowania do zabójstwa będą praktyczne za każdym razem inne – koniec ze stosowaniem combo: przesłuchaj, ukradnij, zabij, ucieknij. Teraz zadania będą dużo bardziej zróżnicowane – do wykonywania w tłumie, zmniejszające złą sławę, jaką zdobędziemy, mordując i siejąc zamęt, misje zbierackie, transportowe i „okolicznościowe” (np. to, czy Ezio będzie gonił uciekającego na jego widok posłańca, zależeć ma tylko od gracza).
  2. Okazjonalnie pojawią się momenty w stu procentach liniowe, co z jednej strony w prosty sposób urozmaici zabawę w, bądź co bądź, otwartym świecie, a z drugiej pozwoli na bardziej filmowe przedstawienie historii.
  3. W większym stopniu wykorzystane zostaną obszary „międzymiejskie”, które w pierwszej części pełniły głównie funkcję niekoniecznie ciekawych przerywników. Teraz zadania na pewno będą wykraczać poza miejskie fortyfikacje.
Assassin's Creed II

Assassin's Creed II

Przewodnik po uniwersum Assassin's Creed
Przewodnik po uniwersum Assassin's Creed

Seria Assassin's Creed bardzo interesująco się rozwija. Chcielibyśmy przedstawić Wam artykuł, podsumowujący to, co jak dotąd firma Ubisoft zaserwowała nam w temacie przygód asasynów.