Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 kwietnia 2009, 11:28

autor: Filip Grabski

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1

Wiosną wszystko pięknieje. Wiekowe gry również – przedstawiamy listę najciekawszych sposobów na poprawienie oprawy graficznej wybranych tytułów.

Spis treści

Warcraft III: The Frozen Throne / StarCraft: Brood War

Project: Revolution

  • autor: Snowflake Entertainment
  • zmiany: pełna modyfikacja gry
  • status: w trakcie przygotowań
  • zobacz modyfikację

Pierwsze wzmianki o Project: Revolution pamiętają jeszcze premierę The Frozen Throne – czyli dodatku do Warcrafta III. Mod ten wydawał się zbawieniem dla wszystkich nie mogących doczekać się pierwszych informacji o StarCrafcie II. Chłopaki z Snowflake Entertainment postanowiły zbudować na bazie trójwymiarowego Warcrafta kosmiczny świat z Zergami, Terranami i Protossami. Częste aktualizacje prezentujące trójwymiarowe modele jednostek oraz tereny doskonale znane wszystkim z Brood War pojawiały się na stronie projektu aż do grudnia 2007. Od tego czasu żadnych nowości nie ma, a szkoda – mod wyglądał już na mocno zaawansowany i z pewnością jest jednym z najbardziej ambitnych przedsięwzięć opisanych w tym zestawieniu. Niestety (?) – wszystko wskazuje jednak na to, że gracze szybciej otrzymają trójwymiarowego StarCrafta z rzymską dwójką w tytule, niż zagrają w ukończony Project: Revolution.

To mógł być pierwszy StarCraft II.

Far Cry

Delta Sector

Zdolne chłopaki ukrywające się pod szyldem PlatinumGold postanowiły wycisnąć ostatnie soki z pierwszego CryENGINE i stworzyły ten oto mod do gry Far Cry. Delta Sector to całkiem spory kawałek gry będącej połączeniem Crysisa ze S.T.A.L.K.E.R.-em – innymi słowy musisz zbadać, co ukrywa armia gdzieś we wschodniej Europie (a ukrywa, uwaga, statek kosmiczny!). Twórcy postarali się i dali graczom kilka zupełnie nowych pokaźnych map, dodali nowe bronie i pojazdy, a całość odpowiednio usprawnili pod względem wizualnym. Far Cry nawet dzisiaj nie musi wstydzić się swojej grafiki, ale dzięki Delta Sector gra zyskuje dodatkowy urok i sprzętożerne efekty specjalne. Na oficjalnej stronie projektu dostępna jest już w pełni ukończona modyfikacja wraz z pierwszym patchem. Zapraszamy!

To mod, a nie komercyjna produkcja? Poważnie?

Half-Life / Half-Life 2

Black Mesa

  • autor: Black Mesa Team
  • zmiany: pełna modyfikacja gry
  • status: w trakcie przygotowań
  • zobacz modyfikację

Na zakończenie prezentujemy gwóźdź programu, rzecz na tyle interesującą, że na łamach serwisu informacyjnego wspomnieliśmy o niej nie raz. Black Mesa to potężna modyfikacja drugiego Half-Life’a, która w sposób prosty, przyjazny i szalenie efektowny zaoferuje wszystkim graczom przeżycie przygód Gordona Freemana z pierwszej części gry. Innymi słowy Black Mesa będzie tym, czym nie do końca był Half-Life: Source – dużą, piękną i kompletną grą wciągającą na długie godziny, nie wywołując przy tym wrażenia robienia czegoś „bo trzeba”. Choć projekt jest już dosyć zaawansowany (tak można sądzić po obejrzeniu bardzo dobrego zwiastuna udostępnionego na stronie internetowej), to ostatnimi czasy głównodowodzący jakby się nieco opuścił (przez problemy sprzętowe i fakt, że poza dłubaniem przy modyfikacji ma również zupełnie prawdziwe prywatne życie). Mamy jednak wielką nadzieję, że w tym roku przyjdzie nam ponownie odwiedzić (nie)sławną stację badawczą w Nowym Meksyku. Optymistycznie nastraja pierwszy z wielu zapowiedzianych podcastów, przedstawiających postępy prac nad modyfikacją (mimo że pierwszy odcinek to ewidentny żart primaaprilisowy) i na pewno będzie miło, jeśli twórcy faktycznie zechcą podzielić się większą liczbą informacji. Trzymamy mocno kciuki za powodzenie projektu.

Szybciej! Kończcie to!

Zapraszam do obejrzenia specjalnie stworzonej galerii z obrazkami pochodzącymi z opisanych powyżej modyfikacji.

Filip „fsm” Grabski

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 2
Gry pięknieją na wiosnę – cz. 2

Druga część artykułu w którym prezentujemy modyfikacje poprawiające oprawę wizualną. Na tapecie aż 14 tytułów, poprawiamy m.in. Arcanum, Resident Evil 4 i Duke Nukem 3D!