Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 12 września 2008, 09:59

autor: Wojciech Antonowicz

Kontrola terenu, czyli kto wygra wojnę. Kieszonkowy przewodnik po Warhammer Online

Już 18 września wkroczymy w ogarnięty wojną świat Warhammer Online. Oto przedsmak tego, co nas tam czeka.

RvR to esencja tej gry. Nie spodziewajcie się zbyt wiele po startowych lokacjach, wszystko co najlepsze czeka po 30 levelu (maksymalny poziom doświadczenia w chwili startu gry to 40 level). Dopiero gdy postacie dysponują pełnią swoich mocy, walka nabiera smaku i przechodzi nas dreszczyk emocji.

Posuwając się od pojedynczych punktów kontroli do twierdz na kolejnych mapach i szybko przenosząc się, by bronić swojej fortecy, powoli zaczynamy rozumieć, że nie liczy się pojedynczy martwy przeciwnik, ale chodzi tu o...

Kontrola terenu, czyli kto wygra wojnę

Wszystkie czynności, które wykonywaliśmy do tej pory, od Public Quests poprzez scenariusze aż po zdobywanie twierdz, są sumowane w dokonania naszego Realmu. To, która strona konfliktu jest efektywniejsza w swoich poczynaniach, powoduje przejmowanie kolejnych map i otwarcie drogi do stolicy wroga. Po zdobyciu kontroli nad ostatnią twierdzą mamy możliwość walczyć w murach siedziby przeciwnika.

Przejmowanie kontroli nad terenem daje również dodatkowe plusy w postaci nowych scenariuszy w które możemy grać, dodatkowego bonusu do naszego doświadczenia, nowych lokacji, które otwierają się przed nami i innych.

Linia frontu przesuwa się często w obydwie strony. Przy dużym zaangażowaniu obu frakcji nie jest łatwo zapędzić wroga pod bramy jego stolicy. Ale jeżeli to się stanie, czeka nas walka o...

Stolica – główne miasto

Obydwie strony konfliktu mają swoje główne miasta. Stolicą obszaru opanowanego przez Order jest Altdorf, głównym miastem Destruction – Inevitable City. Każde z głównych miast ma swoją historię, labirynty, zadania i ciekawe lokacje. Jeżeli jest to przyjazna stolica, znajdziemy tam wszystko, czego potrzebujemy do rozwoju naszej postaci. Jeżeli to wroga stolica, będzie dla nas (instance) miejscem walki.

Altdorf, Pałac Imperatora. Dla jednych oaza spokoju, dla innych ostateczny cel ataku.

Nawet gdy wróg walczy wewnątrz naszego miasta, my możemy nadal korzystać ze wszystkich udogodnień, które w nim się znajdują. Jednak wojna nie pozostaje bez wpływu na tę spokojną, niedostępną dla wroga część. Stolice bowiem mogą się rozwijać lub upadać. Jeżeli gracze dbają o swoje miasto, wykonują w nim odpowiednie zadania i nie dopuszczają do zdobycia go przez wroga, metropolia rozwija się, otwierając nowe lokacje i zezwalając na wykonywanie nowych zadań. Ulice stają się coraz czystsze i bezpieczniejsze, ceny spadają, kwitnie dostatek i dobrobyt. Jeżeli wojna zniszczy stolicę lub wróg stoi u bram, miasto upada i zostaje pozbawione części swojej funkcjonalności.

Zdobywając stolicę wroga, mamy możliwość walczyć zarówno z żywymi graczami, jak i z legendarnymi postaciami ze świata Warhammer. Zdobycie miasta przeciwnika jest ostatecznym celem gry, lecz nie jest jej końcem. Po odcięciu głowy władcy, złupieniu i zniszczeniu miasta armia wycofuje się na pozycje wyjściowe, aby zacząć rozgrywkę od początku.

Jeżeli znudzimy się już zdobywaniem miasta przeciwnika (co naprawdę nie jest takie proste i jest dosyć czasochłonne), zawsze możemy udać się do jednego ze znajdujących się w grze labiryntów.

Warhammer Online: Age of Reckoning

Warhammer Online: Age of Reckoning