Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 5 września 2008, 14:21

Słynni twórcy gier - Will Wright (7)

The Sims to jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Poznajcie historię człowieka, który ją stworzył.

Nie zapomniano o żadnych szczegółach, zwłaszcza o rodzącej się społeczności internetowej, żywo zainteresowanej postępem prac. Ideałem dla Wrighta było środowisko fanów zorganizowane wokół Quake’a 2 i wszystkie podejmowane wówczas działania miały na celu zainteresowanie The Sims jak największej ilości osób. W tym przede wszystkich webmasterów, chcących prowadzić strony internetowe dotyczące gry. Zorganizowano nawet specjalne internetowe spotkania, gdzie korzystający z podglądu z kamer internetowych przyszli użytkownicy programu mogli zadawać ekipie pytania jak również prosić o wykonanie w grze różnych czynności.

W lutym 2000 roku The Sims trafiło do sklepów. „Pamiętam pierwszą recenzję. Była negatywna. Pojawiła się w jakimś małym serwisie (…). Czytanie jej to było naprawdę depresyjne doznanie.” Jednak zainteresowanie, z jakim spotkała się gra okazało się wręcz oszałamiająco wielkie. W Electronic Arts jeszcze przed premierą The Sims wiedziano, że Wright i jego pomysły są gwarancją sukcesu, jednak nigdy nie spodziewano się, że tytuł ten stanie się aż takim hitem. Co zresztą w rok później zaowocowało przyznaniem Wrightowi nagrody za całokształt dotychczasowej twórczości podczas Game Developers Conference. Było to tylko jedno z wielu wyróżnień, które w ciągu kilku następnych lat trafiły w jego ręce.

Will Wright zamierza okiełznać cały wszechświat w Spore. Nie zapomina jednak o dziele swego życia, czyli The Sims.

Sukcesu osiągniętego przez The Sims nie można było zniweczyć i podjęto decyzję o produkcji kilku rozszerzeń. „Prawdopodobnie byłem jedyną osobą w całej firmie, która się temu sprzeciwiała.” – mówi Wright – „Dlaczego mamy marnować czas robiąc dodatki? Ale trzeba przyznać, że był to jednak świetny model. Utrzymywał zainteresowanie grą, ponieważ większość osób, które kupiły Simsy to byli zwykli casuale i w przeciwieństwie do graczy hardcorowych, którzy po zakupie jakiejś gry użytkują ją intensywnie przez kilka tygodni, po czym kupują inną, nasi fani potrafili grać miesiącami, kolekcjonując różne rzeczy w programie. Dla nich to było hobby. Oni tak naprawdę nie grali w żadne inne gry.”

Dodatki do Simsów były także świetnym poligonem doświadczalnym, bardzo przydatnym w trakcie produkcji The Sims 2, które ukazało się na rynku we wrześniu 2004 roku. Wright jednak nie pełnił już przy nowym projekcie tak ważnej funkcji jak poprzednio, skupiając się nad czymś zupełnie nowym, co po raz pierwszy zdecydował się ogłosić w 2005 roku, podczas kolejnego Game Developers Conference. Tytułem tym było Spore, program mający umożliwić graczowi prześledzenie drogi ewolucyjnej gatunków, od pływania w tzw. zupie pierwotnej aż po podbój kosmosu. W dniu, kiedy po trzech długich latach doczekaliśmy w końcu premiery gry, przed Willem Wrightem otwiera się zupełnie nowy rozdział życia. Mamy nadzieję, że kiedyś go dla Was opiszemy.

Przemek „g40st” Zamęcki

W artykule wykorzystano fragmenty wywiadów dla serwisów GameSpy, Gignews, New York Times, Wired oraz CNet. Zapraszamy również do naszego video wywiadu z Willem Wrigtem przeprowadzonego przez Lordareona.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

The Sims

The Sims

SimCity 3000

SimCity 3000

Spore

Spore

SimCity 2000

SimCity 2000

SimCity (1989)

SimCity (1989)

Spore: Kosmiczne przygody

Spore: Kosmiczne przygody

Spore: Śmieszne i Straszne

Spore: Śmieszne i Straszne