Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 18 czerwca 2008, 12:13

Mrok i zagrożenie, czyli seria Splinter Cell - cz. 2 (6)

Niedawno UbiSoft świętował 10-lecie swoich gier firmowanych nazwiskiem Toma Clancy'ego. Przy tej okazji mamy dla Was historię jednej z najlepszych skradanek - Tom Clancy's Splinter Cell. Oto część druga.

Wszystko ma rozegrać się w dwa lata po zakończeniu historii znanej z Double Agent. Fisher, nie pracujący już dla amerykańskiej NSA, zostanie poproszony o pomoc przez jego dawną współpracowniczkę Annę Grimsdottir. Jak się okaże, dziewczynie grozi niebezpieczeństwo ze strony jej pracodawców. Główny bohater, oferując jej wsparcie, sam trafi na celownik ludzi, dla których wykonywał niegdyś arcytrudne zadania. Ścigany przez służby porządkowe, zmuszony będzie ukrywać się przed wymiarem sprawiedliwości, a także odnaleźć sposób na pokonanie wrogów.

Jak widać po samym streszczeniu fabuły, nie jest to już ten sam Splinter Cell, do którego byliśmy przyzwyczajeni. Bez swoich zaawansowanych technologicznie gadżetów Fisher zmuszony będzie zmienić taktykę. Na szczęście, szkolenie i wieloletnie doświadczenie sprawią, że nasz protagonista nadal pozostanie bardzo wymagającym przeciwnikiem, zdolnym szybko myśleć i precyzyjnie działać.

ConViction ma być przykładem zastosowania pomysłu, na jaki stosunkowo niedawno wpadli twórcy gier. Chodzi o umiejętność znikania bohatera w tłumie. Pierwszy raz mieliśmy okazję przetestować tę możliwość, grając w Hitman: Blood Money i wypadło to nie najgorzej. Poprawnie wykonane zostało również w Assassin’s Creed. Jak wiadomo, człowiek niknący wśród dziesiątek idących ulicami miasta ludzi jest niemal nie do odnalezienia. Najlepiej wie o tym sam Fisher.

Czym zostaną zastąpione futurystyczne gadżety głównego bohatera? Przede wszystkim elementami otoczenia. Nasz protagonista może posłużyć się niemal dowolnym przedmiotem w celu ogłuszenia przeciwnika. Na uwagę zasługuje również zastępujący nokto- i termowizję tryb widzenia zwany Focus Vision lub Heroes Instinct. Dzięki niemu Sam będzie w stanie wyczuwać obecność wrogich mu policjantów i agentów rządowych. Twórcy oddadzą graczom również możliwość przewidywania, co może się stać lub co można zrobić w danej sytuacji. Dla przykładu, kiedy zbliżymy się do restauracji, osobne okienko na ekranie przedstawi Fishera wybijającego szybę lokalu krzesłem. Podobny pomysł z dzieleniem ekranu na mniejsze okna występował m. in. w grze Fahrenheit. Wiemy także, że główny bohater będzie miał przy sobie broń palną. Z wiadomych powodów nie będzie to znany wcześniej karabin SC-20K, lecz pistolet maszynowy MP7 – malutka pukawka idealna do schowania pod bluzę.

Już Double Agent oferował misje za dnia, teraz dodatkowo Sam zostanie pozbawiony swojego nowoczesnego ekwipunku. To pokazuje, że twórcy postanowili stopniowo wyciągnąć Fishera z cienia. Gra zapowiada się obiecująco, tym bardziej, że odpowiedzialni są za nią autorzy Chaos Theory z oddziału Ubisoft Montreal. Niektórzy jednak wątpią w to, iż całkowita zmiana charakteru zabawy wyjdzie serii na dobre. Problemem mogą być również dosyć wysokie wymagania sprzętowe. Cóż, pożyjemy – zobaczymy. Miejmy nadzieję, że ConViction będzie tytułem dopracowanym i że dane będzie nam zagrać w niego jak najszybciej. Na razie potwierdzono wersje tylko na komputery PC i konsole Xbox 360. Więcej informacji na temat ConViction można znaleźć w naszej zapowiedzi.

MP7 – nowa broń Sama Fishera.

Główny bohater serii Splinter Cell bez wątpienia jest postacią oryginalną i to nie tylko w świecie gier komputerowych. Marketingowy sukces cyklu w połączeniu z nazwiskiem słynnego pisarza w tytule każdej gry z Fisherem w roli głównej szybko zaowocowały myślą o stworzeniu książki bazującej na osobie superszpiega. Pierwszy tom opisujący przygody Sama został wydany w 2004 roku i nazywa się po prostu Tom Clancy's Splinter Cell. Polski tytuł książki to Kolekcjoner.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Mrok i zagrożenie, czyli seria Splinter Cell - cz. 1
Mrok i zagrożenie, czyli seria Splinter Cell - cz. 1

Niedawno UbiSoft świętował 10-lecie swoich gier firmowanych nazwiskiem Toma Clancy'ego. Przy tej okazji mamy dla Was historię jednej z najlepszych skradanek - Tom Clancy's Splinter Cell. Oto część pierwsza.