Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 18 czerwca 2008, 12:13

Mrok i zagrożenie, czyli seria Splinter Cell - cz. 2 (2)

Niedawno UbiSoft świętował 10-lecie swoich gier firmowanych nazwiskiem Toma Clancy'ego. Przy tej okazji mamy dla Was historię jednej z najlepszych skradanek - Tom Clancy's Splinter Cell. Oto część druga.

Nowa oprawa graficzna na szczęście nie pociągnęła za sobą wyjątkowo kosmicznych wymagań. Niektórzy wprawdzie musieli zaopatrzyć się w karty obsługujące nowe shadery, ale za udało się uniknąć problemów z kompatybilnością z pewnymi podzespołami, jak to miało miejsce w drugiej części serii. Na brawa zasługuje także soundtrack skomponowany przez Amona Tobina. Więcej na jego temat można przeczytać tutaj.

Ścieżka dźwiękowa z gry została wydana na osobnej płycie.

Jeszcze przed premierą Teorii Chaosu wiadomo było, że kolejne odsłony serii po prostu muszą powstać. W trakcie tworzenia SCCT zespół Ubisoft Shanghai pracował nad następną częścią serii zatytułowaną Double Agent. Zanim jednak doszło do jej premiery pracujący nad SCCT Ubisoft Montreal zdążył stworzyć jeszcze jedną grę z udziałem Sama Fishera. Mowa o Tom Clancy’s Splinter Cell: Essentials, wydanym wyłącznie na konsolę PlayStation Portable.

Sam Fisher się zmienia. Niestety na gorsze…

Essentials ujrzał światło dzienne 21 marca 2006 roku i – niestety - nie zebrał zbyt dobrych recenzji. Średnia ocen w Internecie nie przekraczała 58%, co jest notą niezbyt zachwycającą jak na tak renomowaną serię gier. Mówiono, że przygody Fishera na PSP mają wszystkie elementy, które potrzebne były poprzednim odsłonom do zabłyśnięcia na rynku, niemniej jednak nie zostały one dopracowane tak, by utrzymać jakość prezentowaną przez Pandora Tomorrow czy tym bardziej Chaos Theory. Fabuła w SCE rozpoczyna się po zakończeniu historii z Double Agent i po części stanowi retrospekcję zdarzeń jeszcze z czasów, kiedy Fisher służył z Douglasem Shetlandem w Kolumbii. Kolejne wydarzenia są wynikiem tych, do których doszło niegdyś w Ameryce Południowej.

W SCDA można grać na siedmiu różnych platformach sprzętowych, w tym na konsolach nowej generacji.

Double Agent jest natomiast interesującą wariacją na temat przygód Sama. Główny bohater – po tragicznej śmierci jego córki, Sary – decyduje się wykonać bardzo niebezpieczne zadanie, polegające na przeniknięciu do struktur międzynarodowej organizacji terrorystycznej znanej jako John Brown’s Army (JBA) i rozpracowaniu jej. By to osiągnąć, Third Echelon wysyła Fishera do więzienia Ellsworth w Kansas, by tam zyskał zaufanie jednego z więźniów, członka JBA, a następnie pomógł mu w ucieczce z zakładu karnego.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Mrok i zagrożenie, czyli seria Splinter Cell - cz. 1
Mrok i zagrożenie, czyli seria Splinter Cell - cz. 1

Niedawno UbiSoft świętował 10-lecie swoich gier firmowanych nazwiskiem Toma Clancy'ego. Przy tej okazji mamy dla Was historię jednej z najlepszych skradanek - Tom Clancy's Splinter Cell. Oto część pierwsza.