Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 16 stycznia 2008, 11:29

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Technologia i ludzie. Gry-OnLine 2007 w liczbach

2007 to był dobry rok dla branży gier. Był to również bardzo dobry rok dla Gier-OnLine. Koniec dobrego roku prosi się o sumienne podsumowanie i tak też zrobiliśmy.

Technologia i ludzie

  • Z końcem 2007 roku serwisy GOL-a obsługiwało 12 serwerów produkcyjnych o łącznej przepustowości łącz 930 Mbps. W styczniu planujemy zakończyć proces rozbudowy przepustowości łącz głównych serwerów GOL-a ze 100 Mbps do 1 Gbps – czyli docelowo 2000 razy szybszych niż Neostrada 512 kbps.
  • Nasze biura w Krakowie powiększyły swoją powierzchnię w 2007 roku o 100%, obecnie zajmujemy 160 metrów kwadratowych. Zatrudnienie pracowników etatowych wzrosło o 50%, obecnie na pełen etat pracuje dla GOL-a 12 osób (oraz około 60 współpracowników).
  • Łączny transfer z naszych serwerów przekroczył 160 TB przesłanych danych.
  • Wysłaliście w minionym roku ponad 200 tysięcy SMS-ów, a ilość kupionych przez Was abonamentów GOL przekroczyła 20 tysięcy (nie licząc otrzymanych za GOLe czy wraz z Wielką Encyklopedią Gier itp.).
  • Rozpoczęliśmy publikację filmów w jakości HD.
  • Nasze serwisy anglojęzyczne www.gamepressure.com notują systematyczny wzrost – w całym 2007 roku odwiedziło je 5.783.885 unikalnych użytkowników, w tym tylko w grudniu 612.019. Liczba opublikowanych tam poradników w języku angielskim przekroczyła 100.
  • Kod tylko serwisu www.gry-online.pl to ponad 21 milionów znaków – pisząc średnio 2 znaki na sekundę jedna osoba potrzebowałaby na przepisanie takiej ilości tekstu około 175 tysięcy minut, czyli 120 pełnych dób lub prawie półtora roku roboczego. Napisanie takiej ilości kodu to dla wprawnego programisty około 7 lat pracy.

Informacja i publicystyka

W roku 2007 na serwisach GRY-OnLine opublikowaliśmy:

  • 8 tysięcy newsów, z czego najpopularniejszym okazał się news pt. Test Drive Unlimited 2 w produkcji?
  • 137 poradników (pod koniec grudnia przekroczyliśmy liczbę łącznie 700 opracowanych przez nas poradników) – najczęściej przeglądanym poradnikiem na stronie był poradnik do Wiedźmina, najczęściej pobieranym poradnikiem w PDF był poradnik do Gothica 3.
  • Nasze poradniki zostały docenione przez jedną z największych firm z branży – od ubiegłego roku poradniki GOL-a do gier Electronic Arts są Oficjalnymi Polskimi Poradnikami.
  • 177 recenzji (łącznie 1400), a najchętniej czytaną była recenzja Wiedźmina.
  • 182 zapowiedzi i beta-testy (łącznie blisko 1000), z których najczęściej czytaną była zapowiedź Colin McRae: DiRT.
  • 2712 filmów.

Encyklopedia i statystyka

  • Nasza Encyklopedia przekroczyła magiczną barierę 10 tysięcy opisanych gier – najczęściej czytanym wpisem w roku 2007 był Test Drive Unlimited.
  • W 2007 roku w sprzedaży dostępne były aż 3 nasze wydawnictwa – Wielka Encyklopedia Gier 07 na początku roku, 100 Najlepszych Poradników GOL w połowie roku i obecnie najnowsza Wielka Encyklopedia Gier 08.
  • Najwyżej ocenioną grą był Bioshock – otrzymał 98%.
  • Najczęściej czytaną stroną z kodami do gry była strona Grand Theft Auto: San Andreas.
  • Pojawiło się pierwsze demo gry, które przekroczyło rozmiar 2 GB – demo Wiedźmina.
  • Demo Call of Duty 4, które udostępniliśmy za darmo, w ciągu trzech dni dodało do transferu z naszych serwerów liczbę 4,5 terabajta przesłanych danych (4,5 miliona megabajtów).
  • W zorganizowanych konkursach i plebiscytach nagrody odebrało 368 osób.

Serdecznie dziękujemy Wam za zaufanie, jakim darzycie naszą pracę – powyższe wyniki, z których jesteśmy dumni, zawdzięczamy Wam. Wyrażamy nadzieję, że publikowane przez nas materiały niezmiennie będą trafiać w Wasze gusta i zaspokajać Wasze oczekiwania. Polecamy się w roku 2008!

Redakcja GRY-OnLine