Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 19 lipca 2007, 12:19

autor: Borys Zajączkowski

Scorpik: Nasz człowiek w krainie dźwięku (8)

Adam „Scorpik” Skorupa, legenda demosceny, od lat zaś kompozytor i dźwiękowiec pracujący przy produkcji kolejnych co ważniejszych rodzimych tytułów. Z prawdziwą przyjemnością polecamy Waszej uwadze wywiad ze Scorpikiem.

Shuck: Gdybyś mógł coś zmienić w charakterze współcześnie powstających gier, co by to było?

Scorpik: Chciałbym, by firmy wydawnicze pompujące pieniądze w produkcje gier, dawały szansę oryginalnym projektom. Powoli dość mam gier rządzących się tymi samymi zasadami co 10 wcześniejszych, różniących się jedynie nowym, jeszcze lepszym, silnikiem graficznym. Ja rozumiem, że kurze znoszącej złote jaja, nie ukręca się głowy... ale trzeba też pamiętać, że w pewnym momencie te złote jaja też zbukiem zaczną śmierdzieć. Liczę więc na to (i odnoszę wrażenie, że tak się powoli dzieje), że ponownie zacznie się stawiać przede wszystkim na oryginalność koncepcji, a dopiero potem na graficzną stronę gry. Spekuluję, że po sukcesie takiej Viva Pinaty czy też Guitar Hero zacznie się wysyp gier ze ŚWIEŻYM podejściem do czegoś nazywanego gameplay’em. Czekam z niecierpliwością na Little Big Planet i liczę na to, że powstaje takich gier więcej (chociaż nie podano tego jeszcze mediom). Niech w końcu nastąpi jakiś przełom i nadejdą gry, o których w recenzji nie będzie można pisać: „jest to gra taka jak...”.

W studio.

Shuck: Byłbyś w stanie udzielić kilku dobrych rad młodym, którzy chcieliby komponować muzykę do gier?

Scorpik: Pracujcie wytrwale nad sobą, starajcie się być wszechstronni i stale rozwijajcie swój kunszt muzyczny, nie zrażajcie się niepowodzeniami... czasem niepowodzenia są najlepszym pretekstem do dalszej, jeszcze cięższej pracy nad swoim warsztatem. Wiem, że niczego nowego nie piszę, bo to oczywista recepta w każdej dziedzinie... a poza tym, jest to poprawne politycznie.

Ale tak od siebie dodam: bądźcie dobrymi i uczciwymi ludźmi. Pamiętajcie, że dobre cechy charakteru niekiedy otworzą Wam te drzwi, których nie otworzylibyście samymi umiejętnościami. Nie róbcie niczego na siłę kosztem innych... w tej branży każde świństwo wychodzi wcześniej niż później i zamiast przybliżać Was do celu, często go definitywnie przekreśla. Zatem dbajcie o to, by zawsze móc sobie powiedzieć „jestem i będę OK”.

Serdecznie dziękuję Adamowi „Scorpikowi” Skorupie za wywiad. Oraz za wspaniałą muzykę, przy której wiele czasu miło spędziłem,

Borys „Shuck” Zajączkowski

Wiedźmin

Wiedźmin

Painkiller (2004)

Painkiller (2004)

Gorky 17

Gorky 17

Gorky 02: Aurora Watching

Gorky 02: Aurora Watching

Gorky Zero: Fabryka Niewolników

Gorky Zero: Fabryka Niewolników

Infernal

Infernal