Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 11 lipca 2007, 14:06

autor: Radosław Grabowski

Upiorny punkt widzenia. Murowane hity Sony'ego

22 czerwca odbyła się w Warszawie prezentacja 4 doskonale zapowiadających się gier na PS3: Lair, Uncharted, Eye of Judgement oraz Heavenly Sword. Zagraliśmy w nie i spisaliśmy dla Was nasze wrażenia. Są niezłe.

Upiorny punkt widzenia

Na samym wstępie muszę się przyznać, że jak na kobietę przystało, niezbyt fascynują mnie wyścigi samochodowe (zarówno te rzeczywiste, jak i wirtualne) czy brutalne FPS-y. Zdecydowanie bardziej odpowiadają mi przygodowe gry akcji, zręcznościówki czy zwyczajnie pozycje z przedstawicielkami płci żeńskiej w rolach głównych. Z tego też względu z niecierpliwością rozpoczęłam odliczanie dni w kalendarzu do komercyjnego debiutu obejrzanych gier. Zapewne wielu z Was domyśliło się już, że z zapałem wyczekiwałam, kiedy przyjdzie moja kolej na to, aby wziąć pada do ręki i wcielić się w uwodzicielską Nariko. Ponoć rudy kolor włosów świadczy o złośliwości kobiet je posiadających oraz ich chęci dominacji nad mężczyznami. Moja czuprynka nawet nie przypomina marchewkowej barwy, wiec nie jestem w stanie ustosunkować się do tego stwierdzenia, aczkolwiek po kilku minutach obcowania z Heavenly Sword dotarło do mnie, że ludzie odpowiedzialni za tę grę najprawdopodobniej zgadzają się z nim. Inaczej przecież nie przygotowaliby bohaterki, znęcającej się nad swoimi oponentami i wywołującej przerażenie wśród płci męskiej. Nariko nie eliminuje swoich oponentów tak po prostu, ona zwyczajnie ich miażdży.

Kobieta testuje grę z kobietą w roli głównej, ale zdecydowanie nie z kobiecym poziomem brutalności.

W trakcie wyłącznie jednej krótkiej misji byłam w stanie poznać szereg umiejętności, stanowiących zaledwie niewielki odsetek całej puli, jaką ma dysponować ponętna protagonistka. Dokładnie obserwując styl walki sterowanej postaci w całej jego unikalności dostrzegało się delikatne inspiracje popularnymi produkcjami ze świata elektronicznej rozrywki. Przede wszystkim w oczy rzuciło się nawiązanie do God of War – Nariko zabijała otaczających ją nieprzyjaciół poprzez wymachiwanie długim łańcuchem z przytwierdzonymi do niego ostrzami. Ów sposób walki spodobał się eLKaeRowi, natomiast moją uwagę w szczególności zaabsorbowała opcja ciskania w przeciwników znalezionymi elementami interaktywnego środowiska i wyznaczanie trajektorii lotu danego przedmiotu poprzez odchylanie kontrolera w wybranym kierunku. Ciekawie prezentowały się również momenty wykonywania ataków specjalnych (np. skręcanie karku), po doładowaniu specjalnego wskaźnika.

Uncharted: Fortuna Drake'a Remastered

Uncharted: Fortuna Drake'a Remastered

Heavenly Sword

Heavenly Sword

Lair

Lair

The Eye of Judgment

The Eye of Judgment