Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 marca 2007, 15:29

autor: Michał Bobrowski

Rozmawiając z twórcami. Meet the Makers - Londyn 2007

15 marca 2007 mieliśmy okazję wziąć udział w imprezie pt. Meet the Makers - nieformalnym spotkaniu ze znanymi twórcami gier spod szyldu Electronic Arts, które miało miejsce w Londynie.

Rozmawiając z twórcami

No właśnie, skoro już wspomniałem imiennie o jednym z głównych bohaterów imprezy, muszę dodać tytułem wstępu jedna uwagę – niestety, pomimo że impreza z założenia miała być wyjątkowo nieformalna, to już przy pierwszej rozmowie zorientowałem się, że niestety trudno będzie od rozmówców wyciągnąć jakieś inne informacje od tych, które już zostały zaprezentowane we wcześniejszych wywiadach i komunikatach prasowych. Naprawdę duża szkoda, że korporacyjne obwarowania nie pozwoliły na zdobycie większej ilości szczegółów na temat gier, które znajdują się dopiero w fazie produkcji. Tym niemniej poniżej pozwoliłem sobie spisać kilka najciekawszych informacji, które co prawda już „gdzieś były” ale dla naszych czytelników mogą być interesujące.

Z prawej, Joe Booth, producent serii FIFA.

Z Joem Boothem miałem okazję rozmawiać już przy okazji prezentacji zeszłorocznej FIFY – tym samym widząc go wśród obecnych od razu zarzuciłem go pytaniami nie tyle o to, czy FIFA 08 wyjdzie (bo to można uznać za rzecz oczywistą), ile o to, jak będzie wyglądać. Jak Joe sam przyznał z oficjalnymi informacjami niestety musimy poczekać do lata – wówczas w serii prezentacji EA przedstawi kolejną FIFĘ. Zebrawszy to, co mój rozmówca powiedział „między wierszami” pozwolę sobie wysnuć hipotezę, że chyba jest jednak szansa na to, że tym razem pecetowi miłośnicy FIFY w końcu doczekają się na jakąś małą rewolucję, a nie tylko drobne kosmetyczne zmiany w stosunku do poprzedniej części. Z drugiej jednak strony pojawiła się obawa, że ta nadzieja jednak może być płonna. Dlaczego? Dość niepokojąca była wypowiedź innego przedstawiciela z zespołu zajmującego się FIFĄ, który stwierdził, że dużą uwagę muszą zwrócić szczególnie na FIFĘ na konsole nowej generacji, gdyż „nadal dają one twórcom znacznie większe możliwości niż PC”. No cóż, nie wiem, na czym te możliwości mają polegać, ale gdyby tak rzeczywiście było, to np. Crysis powstawałby właśnie na nowe konsole, a nie wyłącznie na PC.

Alex Ward z dawnego Criteriona, odpowiedzialny m.in. za serię Burnout.

Jednym z najbardziej obleganych na imprezie producentów był niewątpliwie Alex Ward – osoba nierozerwalnie związana z marką Burnout. Wiadomo, że główna uwaga jego i jego zespołu skupia się aktualnie na najnowszej odsłonie tej serii oznaczonej cyferką 5, który wg. słów Warda ma w pełni wykorzystywać potencjał zarówno Xboksa 360 jak i PlayStation 3. (Przypomnę, że gra powstaje wyłącznie na te dwie konsole – jak na razie). Alex i tym razem wielokrotnie podkreślał, że Burnout 5 to nie modyfikacja poprzednich wersji, lecz gra tworzona całkowicie od podstaw. Swoboda, jaką zaoferuje szaleńcza jazda ulicami Paradise City, ma zaskoczyć nawet wytrawnych znawców całej serii.

Kudo Tsunoda z EA Chicago – producent m.in Def Jam: Icon.

Do najbardziej barwnych postaci spotkania należał zapewne Kudo Tsunoda reprezentujący EA Chicago – studio odpowiedzialne za serię Fight Night jak i (prezentowany na imprezie) Def Jam: Icon. Niestety, Kudo ograniczył się do zachwalania tej ostatniej i powtarzania prawie tych samych sformułowań, które znaleźć można np. w filmikach (znajdziecie je również w naszym dziale GOL Video) promujących Icona. Sama gra na szczęście (w wersji na PS3) wygląda naprawdę nieźle (szczególnie od strony graficznej). Szkoda tylko, że z uwagi na dość duży hałas w klubie nie mogłem osobiście sprawdzić, jak w praktyce wygląda zależność pomiędzy aktualną muzyką a walką.

Crysis

Crysis

Burnout Paradise

Burnout Paradise

Tiger Woods PGA Tour 07

Tiger Woods PGA Tour 07

Def Jam: Icon

Def Jam: Icon

NBA Street Homecourt

NBA Street Homecourt