Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 20 marca 2007, 14:45

autor: eLKaeR

Przedpremierowy pokaz PlayStation 3

Cztery dni przed tą datą udałem się na zaproszenie rodzimego oddziału Sony do warszawskiego Centrum Olimpijskiego PKOl, aby wziąć udział w specjalnej konferencji, poświęconej PlayStation 3.

Codzienną kąpiel uznaje się przede wszystkim za wielce wskazany zabieg higieniczny, aczkolwiek pluskanie się w wannie lub smaganie się strumieniami wody w kabinie prysznicowej zaliczamy też do kategorii przyjemności. Odkąd jednak stałem się posiadaczem pewnego osobliwego przyboru łazienkowego, wspomniana czynność zaczęła wiązać się z lekką frustracją. Mam na myśli pływającą gumową kaczkę (rzecz jasna w kolorze kwitnących kaczeńców) – taką uroczą zabawkę dostawało się jako suwenir od korporacji Sony w trakcie ubiegłorocznych targów Games Convention w Lipsku. Wówczas ekipa Kena Kutaragiego zapewniała, że konsola PlayStation 3 trafi do klientów azjatyckich, północnoamerykańskich i europejskich w listopadzie 2006 roku i właśnie taki termin nadrukowano na wspomnianym żółtym gadżecie. Niestety ostatecznie okazało się, iż owa platforma elektroniczno-rozrywkowa nowej generacji zdąży dotrzeć zgodnie z wcześniejszym planem jedynie do ojczyzny samurajów oraz Hong Kongu i Tajwanu, a także do kraju gwiaździstego sztandaru i jego sąsiadów. Mieszkańcom Starego Kontynentu kazano poczekać do roku 2007, podobnie zresztą jak klientom z antypodów. Dopiero stosunkowo niedawno dowiedzieliśmy się, że PS3 zadebiutuje na rynku europejskim (z uwzględnieniem Polski, co nie zawsze bywało takie oczywiste) dokładnie 23 marca 2007. Cztery dni przed tą datą udałem się na zaproszenie rodzimego oddziału Sony do warszawskiego Centrum Olimpijskiego PKOl, aby wziąć udział w specjalnej konferencji, poświęconej PlayStation 3.

Na miejscu stało się jasne, iż niniejsze spotkanie traktowało o tej konsoli w nie tak dużym stopniu, jak mogłoby to się wydawać. Zaczęto zatem od omówienia dokonań Sony Poland w kontekście PlayStation 2 i PlayStation Portable. Prowadzący całą poniedziałkową prezentację duet, złożony z Marcina Ziobrowskiego (PlayStation Business Manager) i Macieja Kmiołka (PlayStation PR & Trade Marketing Manager), przedstawił krajowe wyniki sprzedaży tych platform (odpowiednio blisko 500 i 35 tysięcy sztuk), gier dla nich etc. Przy okazji ujawniono oficjalnie, że już w czerwcu bieżącego roku rodzimym posiadaczom PS2 zgotowana będzie prawdziwa niespodzianka w postaci nowej odsłony hitowego cyklu SingStar, powstającej pod patronatem popularnego radia ESKA. W nadchodzącej grze znajdzie się dwadzieścia polskich i dziesięć zagranicznych piosenek z lat 2000-2006, więc szykuje się kolejna porcja wyśmienitego wirtualnego karaoke. Już w przyszłym miesiącu zostanie opublikowana szczegółowa informacja prasowa (zawierająca przede wszystkim listę utworów), dotycząca SingStar ESKA: Hity na Czasie. Ponadto nastąpi rozwój znanej serii Buzz!, traktującej o rozmaitych quizach. Przykładowo w lipcu 2007 na platformie PlayStation 2 zadebiutuje zlokalizowana wersja Buzz! The Mega Quiz – dwadzieścia procent zaimplementowanych pytań dotyczyć będzie bezpośrednio naszego kraju, a głos prowadzącego wirtualny turniej podłoży aktor Piotr Gąsowski. Dodatkowo w bieżącym roku ruszy kolejna edycja Ligi PlayStation, popularyzującej konsolowe granie wśród mieszkańców całej Polski.

Resistance: Fall of Man

Resistance: Fall of Man

MotorStorm

MotorStorm

Formula 1 Championship Edition

Formula 1 Championship Edition

Genji: Days of the Blade

Genji: Days of the Blade

Ridge Racer 7

Ridge Racer 7