Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 26 listopada 2022, 09:29

Illusion weavery – Diablo. 9 wrogów z gier lat 90., których pamiętamy do dziś

Nie tylko bossowie potrafią dać się we znaki graczom i na zawsze przejść do historii gier. Czasem równie zapadający w pamięć są zwykli przeciwnicy. Oto niesławna dziewiątka z gier lat 90. – czasów, gdy w rozgrywce nie było taryfy ulgowej dla casuali.

Illusion weavery – Diablo

  1. Gatunek: hack’n’slash z elementami RPG
  2. Rok premiery: 1996
  3. Producent: Blizzard Entertainment

Czym były illusion weavery?

Illusion weaver to jeden z najgorszych, najbardziej zabójczych przeciwników, jakich można było spotkać w Diablo. Paskudy te należały do grupy hiddens (z ang. ukrytych) i jedną z ich zdolności była tymczasowa niewidzialność – potrafiły zniknąć i odnawiać wtedy swoje punkty życia. Illusion weavery wyglądały dość „zwyczajnie” jak na piekielne monstra – to człekokształtne, bezpłciowe stwory o świecącej, jasnozielonej skórze i z wielkimi pazurami oraz zębiskami. Żyły na granicy dwóch światów, uciekając do krainy Ether, kiedy tylko trzeba było się uzdrowić. Zasłynęły jako niezwykle niebezpieczne nawet dla najbardziej doświadczonych graczy.

Za co zapamiętaliśmy starcia z nimi?

Illusion weavery zrujnowały mi grę!

Moja rozgrywka utknęła przez tych $@#%$ przeciwników. Stoją tam w sile 15 przy wejściu, więc kiedy wchodzę, wita mnie horda tych $@$%#$%. Nie mogę się ruszyć dalej niż mały kawałek, zanim te kreatury obskoczą mnie i zaklinują aż do zgonu. Moje jedyne wyjście to chyba zacząć wszystko od nowa.

Użytkownik Whitemaus – Diablo Reddit

Oprócz wspomnianego znikania i pojawiania się dopiero w momencie atakowania – co zwykle oznaczało dla gracza, że jest już za późno na reakcję – maszkary te były odporne na magię, ogień, a gdy znikały ponownie, nie mogły zostać trafione żadną bronią. Nawet gracze o wysokim levelu bywali szybko sprowadzani do parteru w poczuciu swojej bezsilności, gdy natrafiali na grupę illusion weaverów.

  1. Więcej o grze Diablo

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Fallout

Fallout

Half-Life

Half-Life

Diablo

Diablo

UFO: Enemy Unknown (1994)

UFO: Enemy Unknown (1994)

Quake (1996)

Quake (1996)

Disney The Lion King

Disney The Lion King

Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość
Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość

Demony w Doomie, Mecha-Hitler w Wolfensteinie, ludzie w Goat Simulator – większość gier kompletnie nie kłopocze się, by stworzyć przeciwników, których będziemy traktować jak coś więcej niż żywy cel treningowy. Oto osiem wyjątków od tej reguły.

Najbardziej irytujący przeciwnicy w grach - 8 typów potworów, które doprowadzają nas do szału
Najbardziej irytujący przeciwnicy w grach - 8 typów potworów, które doprowadzają nas do szału

Walkom z bossami możemy dużo wybaczyć. Mniej cierpliwości mamy do licznych pomagierów, którzy często dysponują denerwującymi umiejętnościami. Oto 8 typów, które szczególnie zalazły nam za skórę.