Najciekawsze, nietypowe inspiracje, dzięki którym powstały znane gry
Co ma wspólnego automat do Coca-Coli z NieR-em i Pac-Man z serią GTA? Czym było Stray przed pomysłem z kotem? Przedstawiamy najciekawsze inspiracje stojące za powstaniem słynnych gier.
Spis treści
- Najciekawsze, nietypowe inspiracje, dzięki którym powstały znane gry
- Plague Tale: Innocence – reklama w TV i japońska klasyka z PS2
- Command & Conquer – wojna w Zatoce Perskiej
- NieR: Automata – automat sprzedający Coca-Colę
- Stray – osiedle w Hongkongu
- Silent Hill – Drabina Jakubowa
Silent Hill – Drabina Jakubowa
- Gatunek: horror psychologiczny
- Rok premiery: 1999
- Producent: Team Silent
Seria Silent Hill, zwłaszcza jej pierwsze odsłony, to jeden z nielicznych przykładów horrorów potrafiących straszyć od początku do końca gęstą, przygnębiającą atmosferą oraz naprawdę niepokojącymi obrazami zamiast tandetnych jump scare’ów. Nadal można debatować, czym tak naprawdę jest tytułowe Silent Hill – miasteczkiem w USA, czymś w rodzaju czyśćca, halucynacją, miejscem w innym wymiarze, a może jeszcze czymś innym. Fani doszukali się dziesiątek różnych nawiązań, jakie można odnaleźć w kolejnych odsłonach gry, część z nich została nawet potwierdzona przez członków studia Team Silent przy różnych okazjach. Wśród tych wszystkich inspiracji warto wyróżnić jedną – film Drabina Jakubowa – z którego wiele scen bliźniaczo przypomina te z gier, a sam obraz należy do ulubionych dzieł Akihiro Imamury – programisty Team Silent, producenta drugiej części gry i podproducenta „czwórki”.
Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie