Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 25 września 2022, 11:30

Wilk syty. 6 sekretów z Gothica, których możecie nie znać

Mimo ponad dwóch dekad na karku, pierwszy i drugi Gothic wciąż potrafią skrywać tajemnice – nierzadko tam, gdzie gracze przestali ich szukać. Oto sześć ciekawych sekretów Gothica, których możecie nie znać.

Wilk syty

  1. Gra: Gothic 2 / Gothic 2: Noc Kruka
  2. Rozdział: III
  3. Wymagane kody: nie

Ostatni sekret, którym chciałem się z Wami podzielić, również omijałem przez wiele lat ze względu na swoje immersyjne podejście do Gothica. Jedno z jego założeń brzmi, by nie zabijać postaci niezależnych, jeśli nie jest to niezbędne fabularnie. Tak się jednak składa, że twórcy wzięli pod uwagę, iż część graczy może zechcieć uśmiercić jednego NPC czy dwóch (ewentualnie dziesięciu). W wielu przypadkach przygotowali więc specjalne dialogi, które da się usłyszeć w tych wyjątkowych okolicznościach (gdy na przykład zabijemy kowala Harada, a następnie – jako paladyn – będziemy rozmawiać z Magiem Ognia Mardukiem o konsekracji miecza czy choćby podczas pogawędki z Onarem po uśmierceniu jego pasterza Pepe).

Zabicie niektórych postaci niezależnych ma jednak znacznie bardziej namacalne skutki. Jedną z nich jest farmer Bengar, którego gospodarstwo może zostać przejęte przez najemnika Wilka. Aby tak się stało, należy spełnić kilka warunków. Pierwszy etap tego „zadania” można wykonać w trzecim rozdziale gry, gdy kierowani przez Malaka parobkowie Bengara odchodzą z pracy ze względu na przybywające zza przełęczy groźne, dzikie bestie. Musimy pomóc farmerowi znaleźć ochroniarza, a kandydat na to stanowisko jest tylko jeden. Wilka nie trzeba długo przekonywać – wystarczy zapłacić mu kilkaset monet (800 lub 300, jeśli gramy najemnikiem), a ten zapewni bezpieczeństwo Bengarowi i jego ludziom.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która gra z cyklu Gothic jest Twoim zdaniem najlepsza?

26,1%
Gothic
48,9%
Gothic II
25%
Gothic 3
Zobacz inne ankiety
Gothic

Gothic

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II

Gothic II

13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć

Są gry, które poza zwykłym zakończeniem oferują coś więcej. Mowa o tych sekretnych, czasami podanych w odmiennym tonie od całości, a czasami rzucających więcej światła na całe uniwersum. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych z nich.

Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica
Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica

Kultowy Gothic nie byłby nigdy tak popularny, gdyby nie świetnie zaprojektowane zadania, których musieliśmy się podjąć. Oto siedem moich ulubionych questów z Gothica.

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.