Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 24 września 2022, 11:30

autor: Marek Jura

Powtarzalne lokacje. Najbardziej irytujące mechaniki w RPG-ach

RPG to jeden z najpopularniejszych obecnie gatunków gier komputerowych. Dziś często udaje się uczynić je przede wszystkim bardziej grywalnymi. Wciąż jednak niektóre mechaniki potrafią zniechęcić nawet do tych mocno oryginalnych produkcji.

Powtarzalne lokacje

Mass Effect 2, 2010, BioWare, Electronics Arts Inc. - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
Mass Effect 2, 2010, BioWare, Electronics Arts Inc.
  1. Gry, w których to irytowało: Dragon Age 2, Mass Effect 2
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: Fallout, Vampire Masquerade: Bloodlines
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: nie

Lokacje w Mass Effekcie 2 nie ciągną się w nieskończoność – producenci zapewnili graczom dynamiczną, skupioną na szybkich starciach rozgrywkę. Nie zmienia to jednak faktu, że część lokacji jest nie tyle do siebie podobna, co po prostu taka sama. Czy zwiększenie różnorodności wiąże się z jednoczesnym zwiększeniem budżetu produkcji? Zapewne tak. Tyle że w trzeciej odsłonie przygód Sheparda twórcom udało się uniknąć powtarzalności estetycznej mimo zachowania podobnej objętości fabularnej.

Zostało jeszcze 42% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów
Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów

Inspiracja, naśladownictwo, kalka czy wręcz plagiat. Twórcy gier nieustannie czerpią z dorobku swoich poprzedników podpatrując pewne schematy, mechaniki. Niekiedy, o zgrozo, w szale powielania uda im się pominąć prawdziwe perły.