Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 lipca 2022, 16:09

Ghost Recon. Wielkie marki, o których zapomniał Ubisoft

Ubisoft zasypuje nas nowymi markami i coraz bardziej różnorodnym katalogiem gier. Tylko, że zamiast takich pozycji, jak XDefiant czy Hyper Scape wolelibyśmy chyba wrócić do Heroes czy Raymana. Oto 10 tytułów, które mógłby wskrzesić Ubisoft.

Ghost Recon

  1. Gatunek: strzelanina taktyczna
  2. Jak długo już czekamy: 3 lata, ale tak naprawdę to 15 lub więcej

Tak, racja. To nie jest marka zapomniana ani wytęskniona seria, której dawno nie widzieliśmy, tylko raczej... kompletnie zniszczona, zepsuta. Zrobiono z nią wiele rzeczy wbrew oczekiwaniom społeczności, zwłaszcza najwierniejszych fanów pamiętających jej początki jako wymagającej strzelaniny taktycznej z wciągającą fabułą godną nazwiska Toma Clancy’ego. Wystarczy wspomnieć próbę zmienienia jej w battle royale, z czego na szczęście zrezygnowano. W 2017 roku pojawiła się gra Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, która zmieniła dotychczasową taktyczną rozgrywkę w pojedynczych misjach w typowy otwarty „ubiświat”. Było dziwnie, ale dało się to jeszcze jakoś przełknąć dzięki cudownym krajobrazom Boliwii oraz dużej swobodzie w wypełnianiu misji.

Sukces gry skłonił wydawcę do pójścia za ciosem i dość nieoczekiwanie w 2019 pojawił się sequel – Breakpoint. W tym przypadku już jednak przeholowano. Akcję gry osadzono w fikcyjnej krainie, a taktyczne strzelanie zastąpiły sklepiki z mikrotransakcjami, sezony, dzienne wyzwania, no i zupełnie niepasujące tu mechaniki looter shootera z bronią i ekwipunkiem zmieniającym magicznie statystyki, niczym miecze i eliksiry w RPG fantasy.

Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którą z tych firm lubisz najmniej?

Activision Blizzard
22,9%
Electronic Arts
63,1%
Ubisoft
14%
Zobacz inne ankiety
Might & Magic: Heroes VII

Might & Magic: Heroes VII

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk

Rayman Legends Definitive Edition

Rayman Legends Definitive Edition

Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3
Nie gram w swoje gry. Z wyjątkiem Heroes 3 - rozmawiamy z twórcą HoMM3

David Mullich, reżyser tak kultowych gier jak Heroes of Might and Magic 3 czy producent Vampire: The Masquerade - Bloodlines, spotkał się z nami i porozmawiał o wszelkich sukcesach i błędach przeszłości dotyczących jego kariery w gamedevie.

Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?
Dlaczego Ubisoft ma nas wszystkich za kretynów?

Far Cry 6 przypomniał mi pewną ważną rzecz o Ubisofcie, z której zdaję sobie sprawę od dłuższego czasu. Ta firma ma nas wszystkich za naiwnych głupków. Obiecuje złote góry, a daje… sami wiecie co.

Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji
Najlepsze serie gier wszech czasów - wybór redakcji

Są doskonałe gry, ale są i serie które do dziś wspominamy jako całość, które przez lata nas nie zawiodły i którym miejsce na tej liście się po prostu należało. Oto nasz, redakcyjny wybór najlepszych serii gier.