Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 26 sierpnia 2006, 13:07

autor: Borys Zajączkowski

GC 2006 - Nasz punkt wiidzenia (5)

Kolejne targi, które nawet jeśli nie mijają pod znakiem Wii, to właśnie Wii stanowi tę obowiązkową atrakcję, bez zaliczenia której czuć byśmy mogli, że umknęło nam coś bardzo istotnego. A prócz Wii? Sporo dobrze zapowiadających się gier. No i hostessy. :)

I jeszcze jeden fajny tytuł udało się na targach wyłowić. I tu zdziwko... UFO: Afterlight. Po takim se Aftermath, po niewiele od niego odbiegającym Aftershock rysuje się nadzieja na coś innego. A to za sprawą tego, że Altar Interactive przestało jedynie koncentrować się na (średnio udanym) zbliżaniu się do kultowego oryginału, a dodało coś od siebie. Terraformowanie Marsa przeprowadzane przy akompaniamencie ciągłych walk, jak to być musi, a całość skąpana w intrygującej, ładnej i bardzo klimatycznej... komiksowej (sic) grafice. Do tego klimat, na który składa się zarówno legenda tytułu, jak i poczucie alienacji w odosobnionej kolonii (tu się nowych ludzi nie najmuje, bo nie ma skąd – jest dwadzieścia kilka osób w bazie i zabitych zastąpić można jedynie obłaskawionymi ufokami lub maszynami). Same walki prowadzone są w dobrze już nam znanej formule erteesowej (plus aktywna pauza i kolejkowanie rozkazów) nowej serii, ale środowiska, w których przyjdzie nam toczyć zmagania, podlegają ciągłym zmianom (terraformowanie). Na czerwonej pustyni pojawiają się rośliny, pojawia się nieco wody, z początku pompowanej z czapy lodowej na biegunie. Jest nadzieja.

Trzecia część czeskiego UFO wygląda naprawdę fajnie. Dziury w ścianie ciągle się tu nie zrobi, ale i samych ścian wiele na Marsie nie uświadczymy.

Chciałem na koniec skrobnąć jeszcze kilka słów o oczekiwanych tytułach, które widzieliśmy, a które odebrały nam nadzieję na dobrą zabawę – takich jak The Darkness (ładne to, ale nudne) czy Armed Assault (produkcja wydaje się tempo zwalniać niż przyspieszać – jak ta gra wygląda, mamy 2006 rok...), ale w sumie takie ich wspomnienie wystarczy – niech zostanie optymistycznie, bo optymizmem napawa kilka naprawdę nieźle się zapowiadających tytułów, w które już całkiem niedługo będziemy mogli zagrać. No i Wii. :-) A po resztę wrażeń z tegorocznych targów Games Convention zapraszam do naszych galerii zdjęć oraz na 3 kolejne strony niniejszego sprawozdania.

CO JUŻ KRĘCI:

A CO JESZCZE NIE PORUSZA:

  • Neverwinter Nights 2;
  • Gothic III;
  • Armed Assault;
  • The Darkness;
  • mnóstwo innych tytułów, jak to bywa.
GC 2006: Blaski i trzaski
GC 2006: Blaski i trzaski

Games Convention to nie targi, na których wydawcy licytują się na ilość szokujących nowinek, ale precyzyjnie skonstruowany show, którego jedynym prawdziwym celem jest rozrywka.

GC 2006 - Dzień pierwszy

GC rosną w siłę - 30% co roku! Organizatorzy spodziewają się 150 tys. odwiedzających (136 tys. w minionym roku), do tego 2500 dziennikarzy z 30 krajów oraz 368 wystawców, którzy zaprezentują 200 premierowych produkcji.