Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 listopada 2022, 11:30

10 pięknych gier, w których wieje nudą

Grając w gry, trudno nie zwracać uwagi na grafikę. Bywa jednak tak, że przysłania ona to, co w elektronicznej rozrywce najważniejsze – gameplay. Przez to czasami powstają produkcje piękne, lecz potwornie nudne.

Spis treści

A Plague Tale: Requiem

Drugą z gier dodanych w ramach aktualizacji jest świeżutkie A Plague Tale: Requiem. Tytuł działa na konsolach w trzydziestu klatkach na sekundę, lecz nie przeszkadza mu to wyglądać zjawiskowo. Pejzaże quasiśredniowiecznej Francji, efekty specjalne, fale szczurów czy pietyzm, z jakim zostali przedstawieni bohaterowie – to wszystko cieszy oczy i powoduje, że ręce same składają się do oklasków.

Wolałbym jednak nie móc oderwać ich od pada, niż bić brawo. Tymczasem – mimo usilnych prób – nie ukończyłem A Plague Tale: Requiem, choć gra jest dostępna „za darmo” w Xbox Game Passie. Z trudem dobrnąłem do piątego (z siedemnastu) rozdziału i nie mam ochoty na więcej. Nie dlatego, że opowieść jest słaba – wręcz przeciwnie, nawet jej niespieszny początek wzbudził moją ciekawość. Problem w tym, iż aby poznać dalsze losy Amicii i Hugo, muszę – o zgrozo – grać.

Miałem nadzieję, że Asobo Studio znacząco urozmaici gameplay względem „jedynki”, która okazała się dość nudna i powtarzalna w tym aspekcie. Tak się, niestety, nie stało. Znów przemierzamy do bólu liniowe lokacje, w większości przypadków pokonując wrogów w odgórnie narzucony sposób. Pal licho zagadki – te powinny mieć jedno rozwiązanie. Czemu jednak, do kroćset, każde starcie również musi się odbywać według scenariusza? Dlaczego twórcy nie zostawili graczom choćby niewielkiej przestrzeni na improwizację?

Zostało jeszcze 54% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy grafika ma dla Ciebie duże znaczenie?

Tak, ale nie chodzi o wielokąty, ma być estetyczna i przemyślana.
61,9%
Nie, liczy się fabuła i gameplay.
27,1%
Tak, niech karta graficzna zapłonie! AHAHAHAHA!
11%
Zobacz inne ankiety
15 przepięknych gier indie. Wiele hitów AAA może im pozazdrościć
15 przepięknych gier indie. Wiele hitów AAA może im pozazdrościć

Gry niezależne z reguły są tworzone przez stosunkowo niewielką liczbę osób, stąd rzadko udaje im się zachwycić ogromem świata czy skomplikowanym drzewkiem decyzyjnym. Mimo to niektóre z nich po prostu olśniewają oprawą audiowizualną.

10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć
10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć

Są gry, które śmiało da się nazwać majstersztykami, inne – kompletnymi bublami, a większość mniej lub bardziej solidnymi przeciętniakami. Czasami trafić można jednak na rodzynka, który z jednej strony zachwyca, a z drugiej przynudza.

Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę
Piękne i nietypowe – gry, które zaskoczyły pomysłem na grafikę

„Liczy się grywalność, a nie grafika”. Tak często tłumaczy się słabszą jakość oprawy wizualnej. Grafika jednak nie musi być tylko albo dobra, albo słaba. Może być też ciekawa, pomysłowa, intrygująca, niezwykła i takie właśnie przykłady wyszukaliśmy.