Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 19 maja 2006, 17:47

autor: Mariusz Klamra

Internet „rulez”. E3 2006 - Sprawozdanie cz. 2

Tam, gdzie zabawa staje się biznesem, czyli: wojna na papierowe torby, tygrysy rządzą wirtualnymi światami, kto wygrywa duszę graczy i WoW w formacie XXXXL.

Internet „rulez”

Tak widocznej dominacji mediów internetowych nad papierowymi na targach E3 chyba jeszcze nie było. Papierowe miesięczniki o grach albo były w ogóle nieobecne jako wystawcy, albo co najwyżej zajmowały małe stoiska w odległych rejonach targów. Dla kontrastu, najwięksi amerykańscy gracze internetowi wystawili swoje „pałace” zaraz przy wejściu – Ziff-Davis ze swoją siecią serwisów 1up.com, IGN oraz oczywiście GameSpot, który przeniósł na czas targów całą redakcję do ogromnego szklanego akwarium na środku West Hall – pracowało tam na oczach zwiedzających non-stop 20, 30, a czasem i więcej redaktorów. No cóż, może to zabrzmi nieskromnie, ale biorąc pod uwagę, o ilu mniej ludźmi dysponował GOL na E3, nasze relacje były chyba całkiem niezłe. :-)

Część redakcyjna to tylko fragment całego stoiska GameSpot.

Ale trudno się dziwić, gdy popatrzyło się na eksponowane przez nich liczby – 20, 40 czy 60 milionów czytelników miesięcznie, to wielkości niemożliwe do osiągnięcia dla prasy papierowej nawet w czasach jej największej świetności. I chyba od tego trendu nie ma już odwrotu...

E3 2006 - Sprawozdanie cz. 1
E3 2006 - Sprawozdanie cz. 1

Tegoroczne targi zdominowały bądź tytuły zapowiedziane dawno temu, bądź odwlekane z roku na rok. Spójny obraz wtórności udanie zburzyła nowa konsola Nintendo – Wii.