Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 12 października 2021, 17:47

autor: Hubert Sosnowski

Szop w przebraniu. Łowca ciastek. Pisuje o grach, filmach i serialach, a zdarza się, że i prozę.

6 rzeczy, których Diablo 4 musi nauczyć się od Diablo 2

Diablo 2 może nie jest doskonałe, ale jednak to klasyczna gra, która wiele rzeczy robiła naprawdę świetnie. Pewnie nie tylko ja bym się ucieszył, gdyby Diablo 4 pożyczyło konkretne rozwiązania z kultowej „dwójeczki”.

Chrzanić zestawy

Na pierwszy rzut oka zestawy do zbierania to świetna sprawa. Wyznaczają jakiś konkretny cel w grze polegającej na rozwijaniu postaci i zbieraniu złomu. Ułatwiają wybór kierunku, w którym zmierza postać. Czasem jednak ułatwiają aż za bardzo. Do tego stopnia, że blokują pole manewru przy samym ogrodzeniu. Ten problem już od wielu lat trawi właśnie Diablo 3. Trudno wykreować dobrze działającego bohatera wbrew mecie, ponieważ najsilniejsze synergie oraz mnożniki do obrażeń dają właśnie zestawy. Dzięki temu możemy stworzyć fikuśny build i postać, która przechodzi przez najtrudniejsze rifty jak pluton egzekucyjny (sam jestem dumnym posiadaczem krzyżowca na ciernie). Problem w tym... że bez zestawów nie poszalejecie.

Część przyjemności z konstruowania bohatera w Diablo 3 odebrano właśnie tym, że musimy ganiać za zestawami, a legendy odpadają w przedbiegach (choć przydają się w Kostce Kanaiego, to akurat prześwietne narzędzie i mechanika). Po pierwsze, wymaga to od nas zebrania kilkuczęściowej konkretnej garderoby. Po drugie do procesu rozwijania naszego herosa wkrada się nuda. Gra może nie tyle zamyka wiele ścieżek, co narzuca kilka konkretnych – o ile chcemy się zmierzyć z wyzwaniami na wysokich poziomach udręki.

Akurat Kostka Kanaiego to świetne narzędzie, rozwinięcie idei Kostki Horadrimów, zarówno w lorze gry, jak i pod względem mechaniki. Pozwala na wzmacnianie i przetwarzanie wyjątkowych narzędzi zniszczenia, ale też – na ekstrahowanie unikatowych mocy tkwiących w niektórych legendach. Dzięki temu można dzierżyć dowolną broń i korzystać z wybranej przez siebie mocy, która potrafi bardzo urozmaicić rozgrywkę – oraz oczywiście niesamowicie dopakować postać.

W dobrze zbalansowanym hack’n’slashu zestawy są tylko jedną z opcji. Tak było właśnie w Diablo 2 (zwłaszcza w późniejszych łatkach, które wprowadzały naprawdę potężne zestawy). Zielone przedmioty dawały bezpieczną opcję, ciekawe bonusy i zbieracką satysfakcję, ale równie dobrze mogliśmy pieczołowicie gromadzić słowa runiczne czy kolekcjonować wyjątkowo rzadkie przedmioty unikatowe – czasem nawet mocarne artefakty z grupy „magicznych” potrafiły być zaskakująco praktyczne. Stwarzało to dużo większe możliwości osobom z odrobiną samozaparcia i wyobraźnią. Blizzardzie, patrz w tę stronę. I chrzań zestawy.

Nie jest to zresztą ostatnia dziś rozprawa z lootem. Właściwie to się dopiero rozkręcam.

TWOIM ZDANIEM

Co będzie lepszą grą? Diablo 4 czy Path of Exile 2

50,4%
Diablo 4
49,6%
Path of Exile 2
Zobacz inne ankiety
Diablo II: Resurrected

Diablo II: Resurrected

Diablo IV

Diablo IV

Diablo II

Diablo II

Diablo II: Pan Zniszczenia

Diablo II: Pan Zniszczenia

Sorry, ale Diablo 3 jest lepszą grą od Diablo 2
Sorry, ale Diablo 3 jest lepszą grą od Diablo 2

Wczoraj skończyłem Diablo 2. Zabiłem Diablo, pokonałem Baala - fajnie było wrócić na stare śmieci. Dalej uwielbiam tę grę, ale zarazem już nie chce mi się w nią grać. Wybaczcie, ale moim zdaniem Diablo 3 jest lepsze od „dwójki’.

Diablo 2 okiem hardkorowego gracza - porady i ciekawostki
Diablo 2 okiem hardkorowego gracza - porady i ciekawostki

Czekacie na premierę Diablo 2: Resurrected? Nieważne, czy będzie to Wasza pierwsza styczność z tą serią, czy też od lat jesteście jej wiernymi fanami – zachęcamy do zapoznania się z przygotowanymi przez nas poradami i ciekawostkami.