Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 września 2021, 15:10

Ostatni Jedi ostatnim gwoździem do trumny. Jak Jedi wykończyli świetne Star Wars Galaxies

Star Wars Galaxies to MMORPG, które mogło zrewolucjonizować gatunek i miało szansę rywalizować z World of Warcraft, a skończyło jako tytuł zapomniany. Wszystko z powodu pośpiechu, złych decyzji, niezrozumienia potrzeb graczy oraz... rycerzy Jedi.

Ostatni Jedi ostatnim gwoździem do trumny

Czara goryczy przelała się jednak, gdy jedną z dostępnych klas w Star Wars Galaxies został rycerz Jedi. Nie trzeba było już wykonywać zadań, uczyć się profesji, ćwiczyć wrażliwości na Moc. Wystarczyło jedno kliknięcie, aby stać się padawanem. Luke Skywalker prowadził nas przez część zabawy, a w tutorialu spotykaliśmy Hana Solo. To krytyczny moment, który zadecydował o tym, że dzisiaj gra już nie istnieje (poza prywatnymi serwerami, tworzonymi przez oddanych fanów).

Warto tutaj dodać, że New Game Enhancements nie uśmierciło od razu rzeczonego MMORPG. Gra była dostępna jeszcze przez sześć lat, cały czas otrzymywała aktualizacje, ale jej okres świetności, niestety, minął. Ostatecznie serwery zamknięto 15 grudnia 2011 roku, na kilka dni przed premierą Star Wars: The Old Republic. Przypadek? Nie sądzę.

Star Wars Galaxies przeszło długą drogę. Projekt zapowiadał się ambitnie i mimo ogromnej ilości problemów oraz błędów miał rzeszę oddanych graczy. Nie przeszkadzały im niedoróbki czy potknięcia twórców, bowiem pokochali wolność, jaką oferował ten tytuł. W ciągu roku uległ on jednak sporej zmianie, a w trakcie następnych dwóch lat wszystko zostało w nim wywrócone do góry nogami – to nie była już ta sama gra. Trudno zatem oczekiwać, by społeczność pozostała przy produkcie, który diametralnie różnił się od swojej wersji początkowej.

Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

Star Wars Galaxies: An Empire Divided

Star Wars Galaxies: An Empire Divided

Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed

Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed

Star Wars Galaxies: Trials of Obi-Wan

Star Wars Galaxies: Trials of Obi-Wan

Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees

Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees

7 gier w świecie Gwiezdnych wojen i bez Jedi, w które chcielibyśmy zagrać
7 gier w świecie Gwiezdnych wojen i bez Jedi, w które chcielibyśmy zagrać

Kiedy w 2014 roku EA zdobyło licencję na gry w świecie Gwiezdnych Wojen, byłem pewien, że marka zostanie wyciśnięta jak cytryna. Tymczasem wciąż mam duży niedosyt i wiele pomysłów na to, co jeszcze można by zrobić w świecie Gwiezdnych wojen.

10 gier, które modami zmienisz w Gwiezdne wojny
10 gier, które modami zmienisz w Gwiezdne wojny

Z jakiegoś powodu kiedy tylko pojawia się możliwość tworzenia modów do jakiejś gry, zaraz ktoś wpada na pomysł, żeby wrzucić do niej Jedi, X-Wingi i szturmowców. Mamy dla Was listę najlepszych gier, które możecie zmienić modami w Star Wars.