Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 8 maja 2021, 11:30

Zasięg strzału z shotguna. 6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry

Strzelać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej - zwłaszcza na ekranie komputera, bo o „brońkach” w grach wiemy niemal wszystko. Ile z tej wiedzy ma jednak oparcie w rzeczywistości? Rozprawiamy się z najpopularniejszymi mitami o broni palnej w grach!

Zasięg strzału z shotguna

Strzelby w grach komputerowych przeszły już do kategorii memów. Typowy zasięg strzału z shotguna obejmuje zwykle odległość gdzieś od czubka butów do końca wyciągniętych przed siebie rąk. Dalej śrut zmienia się w memiczne konfetti i nie powoduje żadnych poważniejszych obrażeń. W zamian za to każde trafienie w strefie rażenia gwarantuje natychmiastowego fraga, niezależnie od tego, w co ugodziliśmy ofiarę. Możesz być groźny, ale musisz podejść odpowiednio blisko. To często wynika nie tylko z balansu broni w grach, ale i z projektu map, bo tylko nieliczne tytuły oferują wymiany ognia na naprawdę dalekie, kilkusetmetrowe dystanse.

W realu strzelby rzeczywiście wykorzystuje się na mniejsze odległości niż karabinki. Ich skuteczny zasięg jest jednak nieporównywalnie większy niż ten, który próbują wmówić nam gry. Zagadnienie to okazuje dość skomplikowane, wręcz wymagające zobrazowania na wykresie – przez złożoną kwestię amunicji do strzelb, nie wspominając nawet o długości lufy.

Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Far Cry 5

Far Cry 5

Escape from Tarkov

Escape from Tarkov

Call of Duty: Warzone

Call of Duty: Warzone

Arma III

Arma III

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

Squad

Squad

Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę
Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę

Macarena gun czy plecakowa wyrzutnia Supremo w Far Cryu 6 to barwne przykłady tworzenia zabójczej broni wręcz „z niczego”. W świecie wojny partyzanckiej taka kreatywność to jednak nic niezwykłego, a historia zna niejeden dziwny wynalazek.

5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe
5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe

W poznawaniu historii możemy liczyć jedynie na źródła, ale korzystanie z nich bywa trudne. Często więc wiedzę czerpiemy z gier i filmów. A tam często roi się od mitów i nieścisłości. Oto te najbardziej powszechne o czasach średniowiecza.

Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach
Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach

Chciałbyś choć raz przysiąść do komputera bez zbędnych komentarzy mamy, brata czy partnera? Ten artykuł może pomóc Ci w przekonaniu bliskich o nieprawdziwości panujących mitów o graczach.