Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 7 kwietnia 2021, 17:07

Energy leash. 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek

„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!

Energy leash

  1. Rok powstania: 2011
  2. Gra: Bulletstorm

Co powstanie, gdy połączymy kreatywność ludzi ze studia People Can Fly (tych od kołkownicy z Painkillera) i Cliffa Bleszinskiego (tego od lancera z serii Gears of War)? Zapewne broń niezwykle spektakularna i oryginalna albo totalnie szalona. I takie są niemal wszystkie spluwy w Bulletstormie. Nieczęsto jednak mamy szansę używać w grach FPP czegoś innego niż karabin. A wymienieni wyżej twórcy dali nam również energy leasha, czyli energetyczną smycz działającą jak zabójczy bicz. Główny bohater, Grayson Hunt, mógł za jej pomocą łapać wrogów i przyciągać do siebie, jednocześnie inicjując krótki moment działania spowolnionego tempa. Takiego zawieszonego w powietrzu blisko nas delikwenta można było już wykończyć w jakiś inny sposób, co generowało więcej punktów.

Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Na czym lepiej Ci się gra w strzelanki?

Na padzie
12,6%
Na myszy i klawiaturze
87,4%
Zobacz inne ankiety
Doom

Doom

Crysis

Crysis

Half-Life

Half-Life

Half-Life 2

Half-Life 2

Painkiller (2004)

Painkiller (2004)

Portal

Portal

Duke Nukem 3D

Duke Nukem 3D

Turok 2: Seeds of Evil

Turok 2: Seeds of Evil

Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę
Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę

Macarena gun czy plecakowa wyrzutnia Supremo w Far Cryu 6 to barwne przykłady tworzenia zabójczej broni wręcz „z niczego”. W świecie wojny partyzanckiej taka kreatywność to jednak nic niezwykłego, a historia zna niejeden dziwny wynalazek.

Broń, która definiuje FPS-y - czego w strzelankach zabraknąć nie może?
Broń, która definiuje FPS-y - czego w strzelankach zabraknąć nie może?

Karabin, pistolet, strzelba, snajperka, ładunki wybuchowe – przez lata w strzelaninach pierwszosobowych wyłonił się pewien stały zestaw broni, towarzyszących nam w większości tytułów. Jakie były te najbardziej znaczące, które inspirowały kolejne gry?

Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów
Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów

Trudno w to uwierzyć, ale producenci popularnych strzelanin popełniają kardynalne błędy, odwzorowując broń palną, czasem świadomie, czasem z lenistwa. W niniejszym artykule przyglądamy się najczęstszym wpadkom.