Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 marca 2021, 13:56

Wiedźmińskie historie z drzwiami. Dlaczego twórcy gier boją się... drzwi?

Drzwi. Kilka desek, zawiasy, klamka, prosty zamek i gotowe. Ten z pozoru mało skomplikowany obiekt potrafi być jednak prawdziwym przekleństwem twórców gier. Dlaczego tak bardzo go nienawidzą?

Wiedźmińskie historie z drzwiami

Implementacja drzwi to jednak nie koniec zabawy. Potem trzeba się jeszcze upewnić, że wszystko działa jak należy, a następnie powtarzać tę czynność na każdym etapie produkcji, bo drzwi to złośliwe bestie i bardzo lubią psuć gry. Niemal powszechne jest wykorzystywanie ich przez graczy do blokowania przeciwników, którzy są często wobec tej zabójczej broni zupełnie bezradni. Zdarzają się jednak jeszcze ciekawsze nieprzewidziane przez twórców przypadki.

W jednym z wywiadów pracownicy CD Projektu zdradzili, że w Wiedźminie 3 trafili kiedyś na trudny do rozwikłania problem. Podczas grania odkryli, że wszystkie drzwi dostępne w świecie gry nagle stanęły otworem. Również te, które nigdy otwarte być nie powinny. W ten sposób gracz mógł wejść do budynków, które były tylko atrapami, a tym samym trafiał do przepaści pod wirtualnym światem, z której nie mógł się już wydostać. Po dłuższych poszukiwaniach okazało się, że problem powodowało zadanie z dodatku Krew i wino dotyczące oblężenia zamku.

Geralt też miewa problemy z drzwiami.

Jego projektanci wpadli bowiem na pomysł, żeby w pewnym momencie skorzystać z komendy, która zamyka wszystkie dostępne w grze drzwi. Cel był szczytny. Dzięki temu gracz miał skupić się na istotnym punkcie zadania, a nie rozpraszać się przeszukiwaniem pobliskich budynków. Gdy wyznaczony etap misji się kończył, uruchamiała się druga komenda, która ponownie otwierała drzwi. Wszystkie drzwi! Naprawienie tego prostego błędu okazało się mało przyjemnym zajęciem. Jeden z projektantów musiał po kolei dodać do wszystkich drzwi dostępnych w grze oznaczenie „to są drzwi, które były już wcześniej zamknięte i powinny pozostać zamknięte również potem”.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Michał Chwistek

Michał Chwistek

Michał Chwistek

Lubi gry trudne, ładne lub z dobrą fabułą. Nie kończy ich przez LoL-a i Overwatcha. PS Vita FTW!

więcej

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II

Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare

Terminator: Resistance

Terminator: Resistance

Spirala crunchu – czy gry muszą powstawać kosztem pracowników?
Spirala crunchu – czy gry muszą powstawać kosztem pracowników?

O crunchu, zapracowywaniu się pracowników do granicy zdrowia psychicznego i fizycznego w branży gier słyszymy regularnie. Tak często, że wydaje się on bardziej normą niż wyjątkiem. Normą, która tworzy samonapędzające się koło.

Tworzenie gier to koszmar - siedem opowieści z życia branży
Tworzenie gier to koszmar - siedem opowieści z życia branży

Produkcja gier wideo robi wrażenie naprawdę fajnego zajęcia – ale to tylko pozory. Te siedem opowieści udowodni Wam, że mnóstwo z uznanych tytułów jest naznaczonych gigantycznym stresem, nieustającymi wątpliwościami i kompletnym wypaleniem.