Age of Conan mogło zawojować gatunek MMORPG. Gry, których gracze nie chcieli nawet za darmo
Wydawać by się mogło, że udostępnienie swojej gry za darmo, to ostatnia deska ratunku, która zawsze działa. Okazuje się jednak, że niektórym produkcjom nawet to nie pomogło przetrwać.
Age of Conan mogło zawojować gatunek MMORPG
- Premiera: 20 maja 2008
- Przejście na F2P: 30 czerwca 2011
- Częściowa śmierć: 27 lutego 2017
Age of Conan miało praktycznie wszystko, by podbić rynek MMORPG i zasiąść na tronie obok World of Warcraft. Unikatowy świat, ciekawe klasy postaci, niestandardowy system walki. Do tego brutalność, nagość oraz pewną dojrzałość samego uniwersum. Tytuł ten i w Polsce cieszył się sporą popularnością – dostaliśmy zlokalizowaną wersję, osobny serwer, a nawet tańszy abonament.
Niestety, deweloperzy nie byli gotowi, by rozwijać grę na wysokim poziomie. Aktualizacje wychodziły z opóźnieniem, na nowości trzeba było długo czekać i w efekcie gracze zaczęli się wykruszać. Pewną próbą ratowania sytuacji było wprowadzenie darmowych kont (które okazały się mocno ograniczone względem kont osób płacących), ale i to nie pomogło.
Co ciekawe, twórcy do końca się nie poddali. Age of Conan przeistoczyło się we w pełni darmowe Age of Conan Unchained. Problem w tym, że to MMORPG nie jest dalej rozwijane i przeszło w „stan utrzymywania”. Raz na jakiś czas organizowane jest drobne wydarzenie lub wprowadzany mały scenariusz, ale realnych nowości na horyzoncie nie widać – tak dzieje się już od dobrych paru lat. Mimo to po serwerach wciąż błąkają się niedobitki, które liczą, że deweloper przypomni sobie o tym tytule.