Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 8 czerwca 2005, 11:43

autor: Łukasz Gajewski

Przedpremierowy pokaz Battlefield 2 (3)

4 czerwca 2005 roku, w Warszawie, firma Electronics Arts Polska zorganizowała przedpremierowy pokaz gry Battlefield 2. Podczas kilku godzin sobotniego popołudnia kino Ochota zostało zamienione w pole wirtualnej wojny. Oto sprawozdanie z tej imprezy.

Trzecia unikalna cecha dowódcy to możliwość zrzucenia zaopatrzenia w dowolny punkt mapy. Skorzystać z niego mogą jedynie nasze siły.

Każda z tych opcji może być używana jedynie co pewien czas. Niemniej z obserwacji pokazu i rozmów z jego uczestnikami można było odnieść wrażenie, że funkcja dowódcy jest jedną z najważniejszych innowacji w grze.

Kapitalnym rozwiązaniem jest możliwość uniemożliwienia wrogiemu dowódcy korzystania z tych zdolności poprzez zniszczenie za pomocą ładunków c4 specjalnych elementów mapy odpowiadających za wykonywanie jego poleceń (takich jak radar, stanowisko artylerii czy system łączności). Oczywiście jest możliwe ich ręczne naprawienie – ale zabiera to cenny czas.

Siły Wschodu.

Trzecia mapa, która zaprezentowana była podczas pokazu, przedstawiała teren działań w dżungli gdzieś na Dalekim Wchodzie. Tym razem pokaz skupił się na pokazaniu działań wojennych ze strony żołnierza – opcjach ruchu (z super szybkim sprintem), interface’u (sprawiającego wrażenie wygodnego) oraz różnych szczegółów graficznych (takich jak efekt ogłuszenia, szczegółowość przybliżenia ze snajperki itd.).

Widownia przez cały pokaz dość żywo reagowała na wydarzenia na ekranie i trzeba przyznać, że trudno się dziwić. Gra robi duże wrażenie. Zarówno grafika (widowiskowe wybuchy, migoczące tafle wody, szczegółowe tekstury) i dynamika samej gry (ciągłe zmiany na polu bitwy, interaktywne – czytaj dające się niszczyć środowisko, ciekawie zaplanowane mapy), ale przede wszystkim możliwości taktyczne (współdziałanie różnych rodzajów uzbrojenia, specjalizacje, opcje dowódcy) pozwalają sądzić, że EA nie przesadza pisząc w materiałach promocyjnych o „intensywnych i ekscytujących wrażeniach” z rozgrywki.

Battlefield 2

Battlefield 2