Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 19 lutego 2021, 17:42

Artem – Metro. Słynne postaci z gier, które nic nie mówią!

Czasem nie potrzeba słów, by zrobić piorunujące wrażenie. Choć niemy bohater w grze to ryzykowny manewr, zdarzają się zapadające w pamięć wyjątki. Oto najbardziej charyzmatyczni milczący protagoniści w grach.

Artem – Metro

Milczący Artem z Metra to dla wielu istotna wada gry, choć sam bohater jest w porządku. - Charyzmatyczne postaci w grach, które... nie wypowiedziały ani słowa - dokument - 2021-02-19
Milczący Artem z Metra to dla wielu istotna wada gry, choć sam bohater jest w porządku.

Postapokaliptyczny świat serii Metro jest tak klimatyczny, że słowa nie zawsze są konieczne. W tym przypadku jednak raczej by się przydały. Choć kibicujemy głównemu bohaterowi serii – Artemowi – wczuwamy się w jego sytuację i lubimy go, to jego milczenie już niekoniecznie każdemu przypada do gustu. „Wyciszony” Artem jest jedną z najczęściej wymienianych wad gier z cyklu Metro. Graczom przeszkadza fakt, że uczestniczy on w interakcjach z innymi, gadającymi, postaciami, sam nie mówiąc ani słowa.

Nie pomaga tutaj fakt, że Artem generalnie przemawia, ale tylko jako narrator w trakcie ekranów ładowania. Lampshading w postaci stwierdzeń NPC, że Artem milczy jak prawdziwy ranger, też niewiele daje. To chyba po prostu zbyt silnie nakreślona postać, by zostawiać graczowi swobodę większego wczucia się w nią. Artem z Metra zawsze będzie Artemem z Metra, a nie graczem przemierzającym postapokaliptyczną Rosję. Dzięki książkom i świetnemu klimatowi Artem swoją charyzmą pokonuje ciszę i lubimy go bez względu na decyzje projektowe twórców gry.

Zostało jeszcze 40% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Ma dla Ciebie znaczenie, czy bohater gry mówi?

Tak, wolę jak mówi
78,2%
Tak, wolę jak nie mówi
2,9%
Nie, nie ma to dla mnie znaczenia
18,9%
Zobacz inne ankiety
Metro Exodus

Metro Exodus

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Doom Eternal

Doom Eternal

South Park: Kijek Prawdy

South Park: Kijek Prawdy

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto III

Half-Life 2

Half-Life 2

Ace Combat 7: Skies Unknown

Ace Combat 7: Skies Unknown

Portal 2

Portal 2

15 lokacji z gier, które znamy na pamięć
15 lokacji z gier, które znamy na pamięć

Są w grach takie miejsca, które po prostu zapadają na zawsze w pamięć. Jedne błyskawicznie, inne dopiero po czasie. Najpewniej każdy z Was ma choć jedną taką miejscówkę. Być może znajdziecie ją wśród piętnastu naszych propozycji.

Niemy protagonista zepsuł mi kolejną świetną grę
Niemy protagonista zepsuł mi kolejną świetną grę

Istnieją mechaniki i środki narracyjne, których nie lubi niemal nikt, a mimo to twórcy bardzo chętnie z nich korzystają. Jednymi z nich są zabójcy dobrych fabuł, niemi protagoniści.

Najciekawsze postacie snajperów w grach wideo
Najciekawsze postacie snajperów w grach wideo

Jest coś w rzemiośle snajpera, co działa na wyobraźnię. Opanowanie, precyzja, pewna ręka - kto grał kiedyś w Battlefielda, ten wie, że nie jest to lekki kawałek chleba. Przyglądamy się tym strzelcom z gier, którzy są prawdziwym strzałem w dziesiątkę.