Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 stycznia 2021, 15:14

Dopracowany tryb FPP. Czego GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Dopracowany tryb FPP

GTA to przede wszystkim gra TPP. Dodanie perspektywy pierwszej osoby w GTAV było jakby nieco na wyrost – głównie po to, by liczba nowości wprowadzanych do starej gry na nowe platformy stała się nieco dłuższa. Obecność tego trybu od początku w Red Dead Redemption II każe już jednak sądzić, że Rockstar przekonał się do takiego sposobu obserwowania świata gry i można się go spodziewać również w kolejnej odsłonie GTA. Warto by więc dopilnować, aby nie było to zwykłe przesunięcie punktu oparcia kamery, tylko dopracowany element gameplayu.

Cyberpunk nie oferuje trybu TPP – wszystko podporządkowane zostało tu perspektywie FPP i wyszło to nieźle. Strzelanie, wychylanie się zza osłon czy jazda samochodem może nie są perfekcyjne, ale grę da się przejść bez tęsknoty za widokiem trzecioosobowym. Siłę FPP widać najbardziej w oskryptowanych przerywnikach, gdy obserwujemy wszystko własnymi oczami, a postacie NPC zwracają się bezpośrednio do nas.

Tryb FPP w GTA był trochę jak przesunięcie obiektywu kamery. Przydałoby się więcej dopracowania, łącznie z osobnymi modelami broni. - 4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077 - dokument - 2021-01-20
Tryb FPP w GTA był trochę jak przesunięcie obiektywu kamery. Przydałoby się więcej dopracowania, łącznie z osobnymi modelami broni.

Widok FPP w grach Rockstara to do tej pory raczej ciekawostka niż pełnoprawny wybór. Gdyby miał znowu pojawić się w „szóstce”, powinien ulec „tuningowi”. Można by się pokusić o osobne, dopieszczone modele i animacje broni czy też automatyczne zmienianie pola widzenia w samochodach na nieco szersze. Wątpliwe jednak, by przygotowano alternatywne wersje cutscenek – pod tym względem GTA nadal raczej pozostanie bardziej filmowe niż erpegowe.

Zostało jeszcze 49% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?
Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?

CD Projekt Red może utrzymywać, że Cyberpunk 2077 to przełomowe, bezprecedensowe zjawisko, ale prawda jest taka, że ta gra wzrosła na ramionach olbrzymów – zwłaszcza serii GTA i Deus Ex. Przyjrzyjmy się bliżej, jak CP2077 wypada na ich tle.

8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077
8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077

Jaki będzie Cyberpunk 2077? Jeszcze nie mamy pojęcia. Wiemy za to, jakie rozwiązania i mechaniki twórcy z CDPR mogliby podpatrzeć z innych gier i umieścić w swojej – teraz lub w ramach późniejszych aktualizacji.