Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 stycznia 2021, 15:14

Ktoś jeszcze bardziej „breathtaking”. Czego GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Ktoś jeszcze bardziej „breathtaking”

Zatrudnianie hollywoodzkich gwiazd nie jest w przypadku serii GTA niczym niezwykłym, ale po megagwiazdorskiej obsadzie w Vice City z 2002 roku od praktyki tej, jakby celowo, zaczęto zauważalnie odchodzić. Zamiast ponad dziesiątki sław pokroju Raya Liotty, Burta Reynoldsa, Williama Fichtnera czy Danny’ego Trejo w GTA: San Andreas oglądaliśmy ich już nieco mniej, choć trzeba przyznać, że z Samuelem L. Jacksonem na czele. GTAIV i GTAV to już jednak obsada niższego kalibru i zdecydowanie mniej znane nazwiska.

Kiedyś w GTA występowały gwiazdy pokroju Samuela L. Jacksona. - 4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077 - dokument - 2021-01-20
Kiedyś w GTA występowały gwiazdy pokroju Samuela L. Jacksona.

Wszystko to oczywiście byli aktorzy głosowi, wcielający się w postacie o twarzach nie do końca przypominających ich własne, co było zrozumiałe przy ówczesnych możliwościach technicznych. Tymczasem pojawienie się Keanu Reevesa w Cyberpunku 2077 w pełnej krasie, czyli nie tylko ze swoim głosem, ale i fizjonomią Johna Wicka, okazało się strzałem w dziesiątkę. Jeśli nawet nie do końca w sensie artystycznym, to na pewno w marketingowym. Ujawnienie tej kooperacji jeszcze zwiększyło szum wokół gry, a tuż przed premierą wycieki gameplayów analizowano pod kątem „kiedy pierwszy raz pojawia się Johnny Silverhand”.

Zostało jeszcze 48% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?
Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?

CD Projekt Red może utrzymywać, że Cyberpunk 2077 to przełomowe, bezprecedensowe zjawisko, ale prawda jest taka, że ta gra wzrosła na ramionach olbrzymów – zwłaszcza serii GTA i Deus Ex. Przyjrzyjmy się bliżej, jak CP2077 wypada na ich tle.

8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077
8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077

Jaki będzie Cyberpunk 2077? Jeszcze nie mamy pojęcia. Wiemy za to, jakie rozwiązania i mechaniki twórcy z CDPR mogliby podpatrzeć z innych gier i umieścić w swojej – teraz lub w ramach późniejszych aktualizacji.