Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 kwietnia 2005, 08:27

autor: Paweł Oramus

Modowanie. KOTOR2: Planeta Droidów M4-78

Planety Droidów M4-78 w drugiej części „Knights of the Old Republic” nie ma. A przynajmniej nie ma jej oficjalnie, gdyż z pomocą zaawansowanych narzędzi oraz analitycznego umysłu da się po niej odbyć spacer. Oto z tego spaceru garść wrażeń.

Drugim poważnym problemem do odtworzenia lokacji był brak danych statycznych i dynamicznych obszaru. Bez nich wejście do lokacji i obejrzenie ich było niemożliwe. Pierwszym krokiem do odbudowy planety było wyedytowanie tych plików. Początkowo wydawało mi się to nierealne, ponieważ pliki te zwierają spore ilości danych, których nie można wziąć, ot tak „z księżyca”. Na szczęście sporą ilość potrzebnych parametrów udało się wydedukować z plików layouts (definicje dostępnych obszarów ruchu postaci). I tak po kilku godzinach od rozpoczęcia poszukiwań, mogłem wejść kolejno do wszystkich lokacji, obejrzeć je i wykonać screeny. Oczywiście lokacje były zupełnie puste.

W następnych dniach z pomocą Rafała „reatiVE” Grzelki, przystąpiliśmy do poszukiwania w sieci wszystkich informacji, mogących nam pomóc w odtworzeniu scenariusza. Jedną z ciekawszych danych, na jakie natknął się Rafał, był save z KotOR:TSL na XBoxa, świadczący o tym, że niektóre pliki związane z M4-78 i HK Factory zostały usunięte tylko z wersji PC, a wersji XBox je pozostawiono. Oczywiście posunęło to bardzo całą sprawę do przodu, ale i wywołało kolejne podejrzenia co do intencji autorów. Panowie z Obsidian wyraźnie nie chcieli, by ktoś grzebał w zasobach gry i postanowili to utrudnić, zwłaszcza PC-towcom. Czyżby jednak mieli zamiar to wszystko w przyszłości wykorzystać? Mimo tych podejrzeń, podjęliśmy decyzję o uruchomieniu „Project M4-78” i odtworzeniu Fabryki HK-50, co do której jeszcze nie podjęliśmy decyzji, czy przywrócimy ją na Telos, czy dołączymy jako element M4-78. W momencie, gdy piszę te słowa mamy w 70% gotową Fabrykę HK-50 i rozpoczęty mod „Project M4-78”. Piszę mod, gdyż w przypadku Planety Droidów nie będzie możliwe całkowite przywrócenie jej scenariusza, gdyż takowy nigdy nie został dokończony. Część elementów scenariusza musimy wymyślić i napisać sami. Ciągle jeszcze zastanawiamy się, jak daleko możemy odejść od oryginału i ile własnych pomysłów zaimplementować dla M4-78.

Modowanie

KotOR zbudowany jest na silniku NWN (Aurora). Podstawą silnika graficznego są trójwymiarowe obiekty w formacie mdl/mdx. W przeciwieństwie do NWN lokacje w KotOR-e nie składają się z dużej ilości obiektów-klocków możliwych do parametryzowania edytorem, ale stanowią połączenie większych części obszarów stworzonych przez grafika wyłącznie dla jednej konkretnej mapy. To praktycznie uniemożliwia samodzielną budowę map w KotOR-e.

GMax – moduły tworzące lądowisko na M-478.
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords

Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords