Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 1 grudnia 2020, 14:47

Eksploracja bez znaczników. Co Cyberpunk 2077 mógłby pożyczyć z innych gier?

Jaki będzie Cyberpunk 2077? Jeszcze nie mamy pojęcia. Wiemy za to, jakie rozwiązania i mechaniki twórcy z CDPR mogliby podpatrzeć z innych gier i umieścić w swojej – teraz lub w ramach późniejszych aktualizacji.

Eksploracja bez znaczników

Mniej żółtych ikonek, więcej kontekstowych obiektów na mapie. Tak mógłby wyglądać tryb poruszania się bez znaczników interfejsu ekranu. - 8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077 - dokument - 2020-12-01
Mniej żółtych ikonek, więcej kontekstowych obiektów na mapie. Tak mógłby wyglądać tryb poruszania się bez znaczników interfejsu ekranu.

Wiemy już, że Cyberpunk 2077 obędzie się bez setek znaczników na mapie. Ma być ich o wiele mniej niż w Wiedźminie 3, ale dobrze by było móc przejść grę bez jakichkolwiek dosłownych wskazówek na ekranie. Zamiast tego można by się sugerować jedynie wypowiedziami NPC i naturalnymi obiektami w terenie. Wiele produkcji odchodzi od zbyt natrętnego prowadzenia gracza za rękę, chociażby dając mu w tej kwestii możliwość wyboru.

Coś takiego znalazło się w ostatnich grach Ubisoftu czy w Ghost of Tsushima. Ciekawe rozwiązanie zastosowano również w The Sinking City, gdzie konkretnego miejsca szukaliśmy, opierając się na ulicach z adresów. Na materiałach przedpremierowych CP2077 widać dość przeładowany, wręcz nieco zaśmiecony interfejs ekranowy, więc każdy zabieg, który nieco zmniejszyłby liczbę wskaźników, wpłynąłby nie tylko na ogólną immersję, ale i czytelność głównego ekranu.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jaki dubbing wybierzesz w Cyberpunku 2077?

Polski
42,7%
Angielski
55,9%
Inny
1,4%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?
Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?

CD Projekt Red może utrzymywać, że Cyberpunk 2077 to przełomowe, bezprecedensowe zjawisko, ale prawda jest taka, że ta gra wzrosła na ramionach olbrzymów – zwłaszcza serii GTA i Deus Ex. Przyjrzyjmy się bliżej, jak CP2077 wypada na ich tle.

Ile kosztuje kebab w Night City – twórcy Cyberpunka 2077 odpowiadają na Wasze pytania
Ile kosztuje kebab w Night City – twórcy Cyberpunka 2077 odpowiadają na Wasze pytania

System rozwoju postaci, dzielnice, gangi, aktywności poboczne, fabuła - jest tyle rzeczy, o które można zapytać twórców Cyberpunka 2077. Porozmawialiśmy z Mateuszem Tomaszkiewiczem z CD Projekt RED i poznaliśmy wiele nowych szczegółów nadchodzącego hitu.