Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 1 grudnia 2020, 14:40

Enklawa. 7 najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta

Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.

Enklawa

  1. Która część? Od Fallouta 2 do Fallouta 76
  2. Gdzie ich znajdziemy? W różnych lokacjach

Pamiętacie, co pisałem o pierwszym spotkaniu z Bractwem Stali w oryginalnym Falloucie? Siedziba tej organizacji była ostoją porządku w oceanie nawet nie chaosu, a zwykłego rozkładu. Miejscem jasnym, czystym, surowym, ale bezpiecznym. Twórcy serii postanowili z nas poważnie zakpić w „dwójce”.

Tutaj spotkaliśmy żołnierzy ubranych w pancerze wspomagane bardzo podobne do tych, w których chodzili członkowie Bractwa Stali. Tylko że tym razem zamiast solidnymi sojusznikami okazali się oni głównym zagrożeniem w całej grze. Enklawa to pozostałości przedwojennej tajnej organizacji rządowej. I znowu, w świecie, w którym działający samochód to szczyt technologii, stajemy przed frakcją, która lata ponad pustkowiami w bojowych maszynach i bierze wszystko, czego chce, bez pytania.

Później, w Falloucie 3, Enklawa znowu odgrywa rolę naszego głównego przeciwnika, z którym trzeba ostatecznie… No dobra, już nie spoileruję. Zresztą Enklawa daje o sobie znać także w Falloucie 76, ale to już gra na tyle świeża, że na pewno nie będę niczego zdradzał. Zamiast tego wrócę do Fallouta 2. Na pewno wielu kojarzy z tym ugrupowaniem postać gigantycznego Franka Horrigana. Ja jednak do dziś najlepiej wspominam bezimiennego żołnierza Enklawy, który się na nas wściekał i obrzucał obelgami.

CIEKAWOSTKA

Grałem w Fallouta 2 wiele, bardzo wiele razy. Przeszedłem go do końca trzykrotnie i wiele razy po prostu błąkałem się bez końca przez pustkowia. Pisząc ten tekst, odkryłem, że jest jeszcze jeden dialog z wkurzającym się żołnierzem Enklawy. Możemy na niego trafić, łącząc się z Enklawą przez komputer stojący obok reaktora jądrowego w Gecko. To niesamowite, że ta gra wciąż jeszcze potrafi mnie zaskoczyć.

Marcin Strzyżewski

Marcin Strzyżewski

W GRYOnline.pl zaczynał w dziale publicystyki, później był kierownikiem działu technologii, co obejmowało zarówno newsy oraz publicystykę, jak i kanał tvtech. Wcześniej pracował w wielu miejscach, m.in. w redakcji portalu Onet. Z wykształcenia rusycysta. Od lat planuje, żeby wrócić do nurkowania, ale na razie jest zajęty głównie psem, królikiem i kanałem youtube’owym, na którym opowiada o krajach byłego ZSRR.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dasz Falloutowi 76 drugą szansę?

Tak
6,7%
Raczej nie
6%
Jak trafię na dobrą promocję, to tak
18%
Zdecydowanie nie
61,4%
Cały czas gram w Fallouta 76
7,8%
Zobacz inne ankiety
Fallout 4

Fallout 4

Fallout 76

Fallout 76

Fallout

Fallout

Fallout 3

Fallout 3

Fallout 2

Fallout 2

11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo
11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo

Jakie frakcje najmocniej zapadły nam w pamięć i dlaczego? Opisujemy najbardziej wyraziste stronnictwa z gier wideo, a przy okazji nasze redakcyjne grono dzieli się swoimi wspomnieniami i doświadczeniami z nimi związanymi.

Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii
Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii

Vault-Boy, maskotka serii, już za rok będzie mogła legalnie upić się w Ameryce. Minęło 20 lat od wydania pierwszej części Fallouta, a my przedstawiamy 20 elementów, które najbardziej przypominają nam o wielkości serii!

Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout
Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout

12 lipca 2004 roku, czyli dokładnie jedenaście lat temu, Bethesda poinformowała świat, że to ona stworzy długo oczekiwaną grę Fallout 3. Twórcy serii The Elder Scrolls uzyskali niezbędną do tego celu licencję, ale marzył im się cały pakiet.