Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 1 grudnia 2020, 14:40

Bractwo Stali. 7 najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta

Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.

Bractwo Stali

  1. Która część? Kilka różnych, od pierwszego Fallouta aż do Fallouta 76
  2. Gdzie ich znajdziemy? W wielu różnych lokacjach

Bractwo Stali to absolutnie najbardziej ikoniczna frakcja w uniwersum. Jej Power Armory, czyli pancerze wspomagane, stały się symbolem całej serii. Jak to się zaczęło? Wspomniałem już, że świat Fallouta, tego pierwszego, to była czysta bieda i upadek. Opuściwszy Kryptę 13, trafialiśmy do osady zbudowanej z błota, kryjówki bandytów, opuszczonej krypty, osiedla na złomowisku. Jeśli zapuściliśmy się dalej, mogliśmy zobaczyć, że największa osada w okolicy – The Hub, bogate handlowe centrum – to obraz nędzy i rozpaczy.

I wtedy trafialiśmy na nich. Dwóch wartowników w lśniących zbrojach, trzymających w rękach wielolufowe działka, odbierające ochotę do żartów samym widokiem. Za nimi malutka budka otoczona drutem kolczastym na samym środku niczego. Nie wiem jak na innych, ale na mnie to zrobiło ogromne wrażenie. A potem wykonywaliśmy misję i odkrywaliśmy, że pod piaskiem znajduje się kilka pięter tajnej bazy, czyste łóżka, komputery i dziesiątki doskonale uzbrojonych ludzi, spędzających całe dnie na treningach. To było jedyne takie miejsce w całej grze i chęć, by stać się jego częścią, była potężna. Odkrywamy przy tym, że główną misją Bractwa jest zdobycie i zachowanie technologii. Patrząc na świat wokół, czujemy, że to nie jest zły cel.

Co ciekawe, w drugiej części gry obecność Bractwa była w zasadzie symboliczna. Organizacja wróciła jednak w Fallout Tactics, a potem odegrała bardzo ważną rolę w Falloucie 3, gdzie mogliśmy odwiedzić jej twierdzę, wystąpiła też w New Vegas, a potem w Falloucie 4, gdzie Bractwo posiadało latającą bazę wypadową.

Ostatnio Bractwo Stali pojawiło się nawet w Falloucie 76 dzięki aktualizacji Steel Dawn. Już wcześniej w grze mogliśmy dowiedzieć się o niewielkiej grupie wojowników, która znalazła zgubę w regionie, w którym toczy się akcja. Teraz widzimy, jak kolejna ekspedycja Bractwa przybywa sprawdzić, co się stało.

CIEKAWOSTKA

Najmniej znaną częścią serii jest zdecydowanie Fallout: Brotherhood of Steel, wydany w 2004 roku na PlayStation 2 i Xboksa. Zamiast turowych starć dostaliśmy tutaj bardziej zręcznościowy system walki w czasie rzeczywistym. Ostatecznie grę zapomniano i nawet niektórzy fani cyklu nie wiedzą o jej istnieniu.

Marcin Strzyżewski

Marcin Strzyżewski

W GRYOnline.pl zaczynał w dziale publicystyki, później był kierownikiem działu technologii, co obejmowało zarówno newsy oraz publicystykę, jak i kanał tvtech. Wcześniej pracował w wielu miejscach, m.in. w redakcji portalu Onet. Z wykształcenia rusycysta. Od lat planuje, żeby wrócić do nurkowania, ale na razie jest zajęty głównie psem, królikiem i kanałem youtube’owym, na którym opowiada o krajach byłego ZSRR.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dasz Falloutowi 76 drugą szansę?

Tak
6,8%
Raczej nie
6%
Jak trafię na dobrą promocję, to tak
18%
Zdecydowanie nie
61,5%
Cały czas gram w Fallouta 76
7,8%
Zobacz inne ankiety
Fallout 76

Fallout 76

Fallout 4

Fallout 4

Fallout 2

Fallout 2

Fallout 3

Fallout 3

Fallout

Fallout

11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo
11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo

Jakie frakcje najmocniej zapadły nam w pamięć i dlaczego? Opisujemy najbardziej wyraziste stronnictwa z gier wideo, a przy okazji nasze redakcyjne grono dzieli się swoimi wspomnieniami i doświadczeniami z nimi związanymi.

Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii
Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii

Vault-Boy, maskotka serii, już za rok będzie mogła legalnie upić się w Ameryce. Minęło 20 lat od wydania pierwszej części Fallouta, a my przedstawiamy 20 elementów, które najbardziej przypominają nam o wielkości serii!

Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout
Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout

12 lipca 2004 roku, czyli dokładnie jedenaście lat temu, Bethesda poinformowała świat, że to ona stworzy długo oczekiwaną grę Fallout 3. Twórcy serii The Elder Scrolls uzyskali niezbędną do tego celu licencję, ale marzył im się cały pakiet.