autor: Rafał Zelman
Pierwszy gwizdek sędziego. Kwadratura skórzanej kuli
Gry piłkarskie stanowią swego rodzaju odrębne poletko w gospodarstwie gier komputerowych. Poletko to jednak coraz bogatsze się robi z każdym rokiem.
Pierwszy gwizdek sędziego
Czas wreszcie rozpocząć mecz. W TCM 2005 mamy do wyboru cztery różne rodzaje możliwości rozegrania spotkania. Pierwsza z nich to komentarz tekstowy. Na ekranie naszego monitora wyświetlają się teksty informujące nas o przebiegu meczu. Podczas takiego śledzenia rozwoju wypadków podejmujemy kilka decyzji, na przykład, co ma dany piłkarz uczynić.
Druga możliwość to obejrzenie całego spotkania w 3D. Tutaj za pomocą specjalnych przycisków wydajemy rozkazy wszystkim graczom. Trzecia opcja to obejrzenie skrótów (w 3D) lub wygenerowanie wyniku. Warto wspomnieć o tym trybie 3D – jest to nic innego jak silnik FIFA 2001.
Istnieje jeszcze jeden rodzaj rozegrania spotkania – w FIFA 2005. Dokonuje się to za pośrednictwem wspomnianego już Football Fusion.
W Football Managerze 2005 mecz możemy oglądać na następujące sposoby: tylko komentarz tekstowy – znane ze wcześniejszych ChampManów; sytuacje kluczowe – pokazywanie najważniejszych wydarzeń w 2D; wybrane sytuacje – poszerzone wydarzenia klubowe; a także całe spotkanie w 2D. W porównaniu z CM4 i CM03/04 w trybie 2D drobne elementy (na przykład fizyka lotu piłki) uległy modyfikacji. Ogólnie rzecz biorąc – nie wiem, czy właśnie takie rozwiązanie nie jest lepsze. Dla mnie, to właśnie 2D dostarcza więcej emocji niż 3D – skromność pobudza wyobraźnię).