Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 11 kwietnia 2001, 09:26

autor: Leszek Baczyński

Rozwój grafiki w grach hokejowych. Historia hokeja, ligi NHL i hokejowych gier komputerowych

Mam nadzieję, iż treści zawarte w niniejszym artykule spowodują, że zainteresujecie się szanowni Gracze hokejem na lodzie, jego historią i grami komputerowymi dotyczącymi tego jednego z najbardziej widowiskowych sportów wymyślonych przez ludzi.

Rozwój w dziedzinach grafiki i dźwięku sprawił, iż początkowo dość surowo wyglądające gry, zaczęły z czasem przypominać prawdziwe mecze hokejowe. Rysowani na początku ręcznie zawodnicy składali się z kilku pikseli. Od roku 1997, programiści umieścili na twarzach cybernetycznych atletów autentyczne (zeskanowane) ich fotografie. Trybuny „ożyły” dźwiękiem i piosenkami charakterystycznymi dla poszczególnych aren sportowych, znajdujących się w USA i Kanadzie. Gracze otrzymali nie tylko wierne makiety komputerowe istniejących hali lodowych, na których rozgrywane są mecze ligi NHL, ale wręcz autentyczne maski ochronne, jakie noszą na swych twarzach bramkarze.

Wszystkie te cechy sprawiają, iż gracz otrzymuje nie tylko doskonały produkt pozwalający mu przyjemnie spędzić czas, ale także oferujący mu kawałek historii jego ulubionego sportu.

Rozwój grafiki w grach hokejowych

Przykłady obrazujące rozwój strony graficznej w grach poświęconych hokejowi na lodzie.

1. Blades of Steel (NES)

2. Ice Hockey (NES)

3. Brett Hull Hockey 95 (Sega Genesis)

4. ESPN National Hockey League (Sega Genesis)

NHL 2001

NHL 2001

NHL 2000

NHL 2000