Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 21 listopada 2020, 11:30

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

10 zakończeń gier, które zszokowały graczy

Czasem słaba gra z taką sobie fabułą nagle staje się najbardziej niesamowitym dziełem, w jakie ostatnio graliśmy. Wszystko może zmienić niezwykłe zakończenie opowiadanej historii. Oto 10 tych najbardziej szokujących!

Nazywam się Snake, Snake... a zaraz, nie... – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  1. Rok produkcji: 2015
  2. Gatunek: przygodowa gra akcji TPP
  3. Oceny w serwisie Metacritic: 93/100 (recenzenci), 8,2/10 (gracze)

Seria Metal Gear Solid pełna jest zaskakujących wątków czy dziwnych motywów, ale mało co tak bardzo zezłościło fanów MGS-a jak nieoczekiwany zwrot akcji z zakończenia piątej części: The Phantom Pain. Po typowo Kojimowskiej fabule, pełnej płonących wielorybów, lewitujących wojowników zombie i skradanek w afgańskich górach, na końcu okazuje się, że nasz bohater – słynny Big Boss – nie jest żadnym Big Bossem. Od początku graliśmy zupełnie inną postacią!

Wszystko zaczyna się jeszcze pod koniec poprzedniej części cyklu: Ground Zeroes. Jest wielka eksplozja, katastrofa śmigłowców i bum – po 9 latach śpiączki na początku gry Phantom Pain budzimy się w szpitalu. Big Boss musi być chroniony i dobrze się ukrywać, więc po rozmowie z lekarzem niejako tworzymy swoją postać, wybierając jej nową twarz, by po chwili i tak oglądać fizjonomię Snake’a. Coś tu nie gra, tylko co?

Pod koniec zabawy wracamy do tej samej pierwszej misji w szpitalu, aby dowiedzieć się, że tak naprawdę wszystko to było jednym wielkim oszustwem, a my przez cały czas sterowaliśmy jakimś przypadkowym żołnierzem Bossa. W szpitalu powstał plan, by w pewnym sensie sklonować Snake’a i tym samym odwrócić uwagę od cennego dowódcy. Gość zwany umownie „medykiem” dostał jego twarz, wspomnienia i stał się naszym grywalnym bohaterem, a prawdziwy Snake pomógł mu wydostać się ze szpitala podczas ataku. Całość jeszcze bardzo zgrabnie zazębia się z pierwszą częścią serii z 1995 roku. Fani zostali więc z kontrowersyjnym motywem do przełknięcia, a Kojima pożegnał się ze swoją postacią na swój przewrotny sposób.

  1. Więcej o grze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Heavy Rain

Heavy Rain

Star Wars: Knights of the Old Republic

Star Wars: Knights of the Old Republic

Shadow of the Colossus

Shadow of the Colossus

BioShock

BioShock

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One

Spec Ops: The Line

Spec Ops: The Line

Silent Hill 2

Silent Hill 2

Braid

Braid

Ci, którzy odeszli - dwanaście pamiętnych śmierci w grach wideo
Ci, którzy odeszli - dwanaście pamiętnych śmierci w grach wideo

Mimo że w niemal każdej grze mordujemy i giniemy setki razy, deweloperzy nadal potrafią przyprawić nas o dewastujące emocje – gdy odbierają życie dobrze znanemu bohaterowi. Oto galeria dwunastu postaci, których koniec szczególnie zapadł nam w pamięć.

Najgorsze zakończenia gier – nie tylko Mass Effect 3
Najgorsze zakończenia gier – nie tylko Mass Effect 3

Jak przygotować zakończenie gry w taki sposób, by gracz jeszcze długo po jej przejściu pamiętał finał rozgrywki? Oto lista dziesięciu tytułów, które pokazują, jak tego nie robić.