Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 21 listopada 2020, 11:30

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

10 zakończeń gier, które zszokowały graczy

Czasem słaba gra z taką sobie fabułą nagle staje się najbardziej niesamowitym dziełem, w jakie ostatnio graliśmy. Wszystko może zmienić niezwykłe zakończenie opowiadanej historii. Oto 10 tych najbardziej szokujących!

Gdzie diabeł nie może... – Metroid

  1. Rok produkcji: 1986
  2. Gatunek: platformówka, przygodowa gra akcji
  3. Oceny w serwisie Metacritic: brak ocen pierwszej odsłony

W 2007 roku magazyn Game Informer nazwał zakończenie Metroida najbardziej zaskakującym zwrotem akcji w historii gier komputerowych. Portal UGO.com z kolei określił je jako największy „opad szczęki” w wirtualnej rozrywce. Pojawiły się też wypowiedzi o „najważniejszym momencie w dziejach Nintendo” „odświeżającym doświadczeniu i top 3 największych twardzieli w grach. Biorąc pod uwagę, że chodzi o tytuł Nintendo z połowy lat 80. XX wieku, większość z Was zapewne zapyta: „Ale w czym rzecz?”.

Metroid to dość typowa scrollowana strzelanina platformowa. Skaczemy, strzelamy, pokonujemy kosmicznych piratów jako galaktyczny, zakuty w egzoszkielet łowca nagród, dysponujący całą masą zabójczego uzbrojenia. Takich gier było jednak mnóstwo, a i sam Metroid doczekał się niezliczonych odsłon i remake’ów – gdzie tu więc ten szokujący twist? Otóż po wykonaniu przez nas pewnych czynności podczas rozgrywki Metroid na końcu wyświetlał prymitywną cutscenkę, czyli taką paropikselową animację. Bohater gry ujawniał wtedy swoje prawdziwe oblicze i okazywało się, że zakutym w zbroję bounty hunterem jest długowłosa ruda dziewczyna w bikini – Samus Aran.

Był to szok na całej linii. W czasach filmów typu Rambo, Commando czy Zaginiony w akcji na pozór oczywisty kosmiczny twardziel okazywał się kobietą. Autorzy gry wyznali później, że inspiracją była dla nich postać Ripley z Obcego grana przez Sigourney Weaver oraz aktorka Kim Basinger z thrillera erotycznego 9 i pół tygodnia i komedii Moja macocha jest kosmitką. Samus Aran dla wielu stała się jedną z najbardziej ikonicznych bohaterek gier komputerowych.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Heavy Rain

Heavy Rain

Star Wars: Knights of the Old Republic

Star Wars: Knights of the Old Republic

Shadow of the Colossus

Shadow of the Colossus

BioShock

BioShock

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One

The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One

Spec Ops: The Line

Spec Ops: The Line

Silent Hill 2

Silent Hill 2

Braid

Braid

Ci, którzy odeszli - dwanaście pamiętnych śmierci w grach wideo
Ci, którzy odeszli - dwanaście pamiętnych śmierci w grach wideo

Mimo że w niemal każdej grze mordujemy i giniemy setki razy, deweloperzy nadal potrafią przyprawić nas o dewastujące emocje – gdy odbierają życie dobrze znanemu bohaterowi. Oto galeria dwunastu postaci, których koniec szczególnie zapadł nam w pamięć.

Najgorsze zakończenia gier – nie tylko Mass Effect 3
Najgorsze zakończenia gier – nie tylko Mass Effect 3

Jak przygotować zakończenie gry w taki sposób, by gracz jeszcze długo po jej przejściu pamiętał finał rozgrywki? Oto lista dziesięciu tytułów, które pokazują, jak tego nie robić.